رزتمپ

تحصیل در کشور آلمان
  • بازديد : 28
تحصیل در کشور آلمان

هر ساله بیش از هزاران دانشجو ایرانی تمایل به تحصیل در آلمان را دارند. در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل و زندگی برای دانشجویان ایرانی در سال 2020 میپردازیم. قبل از مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان، شما می توانید با مطالعه این مقاله که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است از شرایط تحصیل در آلمان، دلایل تحصیل در این کشور، هزینه های تحصیل و زندگی در آلمان و شرایط کسب ویزا جهت تحصیل در کشور آلمان آگاه شوید. مزایای تحصیل در آلمان از زبان دانشجویان مشغول به تحصیل، بدین شرح است:

  • شهریه رایگان
  • صنعت قوی
  • توسعه مهارت های آموزشی
  • زندگی در کشوری شگفت انگیز

چرا کشور آلمان؟

تحصیل در این کشور به دانشجویان این امکان را می دهد تا به آموزش با کیفیت بالا، دوره های مقرون به صرفه دسترسی پیدا کنند و از مزایای اقتصاد عالی بهره مند شوند. دانشجویان و متقاضیانی که به دنبال ادامه تحصیلات عالی هستند، از این مزیت برخوردار هستند که می توانند از میان برنامه ها و مدارس وسیعی را انتخاب کنند. دانشجویان و متقاضیان بین المللی می توانند از بین صدها دوره آموزشی که توسط همه موسسات آموزش عالی از جمله مدارس تجاری، دانشکده های هنری، کالج ها، کالج های فنی و دانشگاه های فناوری که در دو بخش خصوصی و دولتی ارائه شده بهره مند شوند.

شرایط تحصیل در آلمان در سال 2020

پیدا کردن دانشگاه و انتخاب یک برنامه تحصیلی متناسب با علایق شما اولین قدم برای برنامه ریزی تحصیل است. به دلیل وجود برنامه های تحصیلی متنوع و دانشگاه های با کیفیت و سطح بالا، پیدا کردن دانشگاه خوب و انتخاب یک برنامه تحصیلی مناسب در آلمان امری ساده به شمار می رود. کیفیت دانشگاه ها و برنامه های تحصیلی در مراکز تحصیلی آلمان در سطح جهانی است. متقاضیان و دانشجویان بین المللی برای یافتن دانشگاه و انتخاب یک برنامه تحصیلی خوب برای تحصیل در آلمان باید حداقل 3 ماه قبل از انجام امور مربوطه اقدام کنند. آلمان مقصد ایده آل برای تحصیل در خارج از کشور است. آموزش در سطح جهانی، زندگی شهری هیجان انگیز که در مناظر زیبایی قرار گرفته است و فرهنگ استقبال از مردم از سراسر جهان از دلایل اصلی مهاجرت تحصیلی به آلمان هستند.

تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی در سال 2020

ساختار تحصیل کارشناسی در آلمان همانند سایر کشورها 4 ساله است. در حال حاضر تعداد قابل توجهی از رشته های تحصیلی در این کشور به زبان آلمانی تدریس می گردد و داشجویانی که تمایل به سپری کردن دوره کارشناسی در این کشور را دارند، می باید با توجه به رشته مدنظر نسبت به اخذ مدرک معتبر زبان آلمانی اقدام کنند. دانشویان ایرانی می باید در نظر داشته باشند که شرایط تحصیل در این کشور برای مقاطع تحصیلی بدین صورت است که باید در یکی از دانشگاه های معتبر و مورد تائید مراجع کشور آلمان در ابران تحصیل کرده باشند تا بتوانند نسبت به اخذ پذیرش در آلمان اقدام نمایند.

محبوب ترین رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی عبارتند از:

  • مهندسی مکانیک
  • زیست محیطی و شناسی
  • کامپیوتر
  • اقتصاد و مدیریت

تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد در سال 2020

دانشجویان پس از اتمام تحصیل کارشناسی می توانند با توجه به تمایل به تحصیل نسبت به اخذ پذیرش در مطقع کارشناسی ارشد اقدام نمایند. طول دوره کارشناسی ارشد در این کشور 2 ساله می باشد. تحصیل در دوره کارشناسی ارشد علاوه به زبان آلمانی به زبان انگلیسی هم در بسیاری از دانشگاه ها امکان پذیر می باشد. دانشجویان می باید با مدنظر قرار گیری زبان تحصیل نسبت به اخذ مدرک زبان اقدام کنند. یکی از اصلی ترین شرایط اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور سپری کردن یا مشغول به تحصیل بودن در یکی از مراکز آموزش عالی مورد تایید آلمان در ایران می باشد.

7 دلیل تحصیل در آلمان

7 دلیل اصلی تحصیل در این کشور برای دانشجویان بین المللی به شرح زیر است:

  1. تحصیل در دانشگاه های دولتی بدون شهریه
  2. زیر ساختهای آموزش عالی
  3. مدارک شناخته شده بین المللی
  4. امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  5. فرصت های شغلی عالی
  6. فرصتی برای کشف همه جوانب زندگی در آلمان
  7. اقامت پس از تحصیل در آلمان

دانشگاه های آلمان

در آلمان حدود 400 موسسه آموزش عالی وجود دارد که بسیاری از آنها برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی را ارائه می دهند. بسیاری از دانشگاه های آلمان از نظر رتبه های بین المللی رتبه بالایی دارند و در سراسر دنیا شناخته شده هستند. بهره مندی از یک سیستم آموزشی با کیفیت بالا برای کمک به شما در پیشرفت در حرفه خود، یادگیری یک زبان جدید با برقراری دوستان جدید و معاشرت با سایر دانشجویان و به دست آوردن یک تجربه زندگی شگفت انگیز دلایل خوبی برای ادامه تحصیل در آلمان هستند. صدها دانشگاه در آلمان وجود دارند که دارای برنامه های تحصیلی رایگان یا بسیار کم هزینه برای دانشجویان بین المللی هستند. اگر شما می خواهید برای تحصیل در رشته های مهندسی، پزشکی، معماری یا تجارت در برنامه های تحصیلی مختلف شرکت کنید، آلمان یک گزینه مناسب و عالی است که باید آن را در نظر داشته باشید.

قوانین ویزای دانشجویی آلمان در سال 2020

برای اقامت بیش از 90 روز در آلمان به عنوان دانشجو، شما نیاز به دریافت اجازه اقامت دارید. شما باید به افسر ویزا ثابت کنید که توان مالی کافی برای زندگی کردن در آلمان به عنوان یک دانشجو به مدت 1 سال تحصیلی را دارید. برای اثبات این مورد مطابق با قوانین 2020 متقاضیان باید حداقل مبلغ 10236€ (یورو) توان مالی داشته باشند و توسط صورتحساب های بانکی آن را ثابت کنند.

میزان پرداختی ماهانه در سال 2020 از 720 به 853€ (یورو) در ماه تغیر کرده است. اجازه اقامت برای دانشجویان حداکثر تا 2 سال اعتبار دارد. اگر مدت دوره تحصیلی بیش از 2 سال طول بکشد، مجوز اقامت دانشجویان باید تمدید شود. هزینه کسب مجوز اقامت آلمان مبلغ 110€ (یورو) است و صدور آن به طور معمول 12 هفته طور می کشد. به طور کلی به دلیل طولانی بودن روند کسب ویزا و مجوز اقامت آلمان، توصیه کارشناسان ما این است که هرچه زودتر قبل از شروع برنامه های تحصیلی مورد نظر اقدام کنند.

درخواست پذیرش برای تحصیل در آلمان

کلیه اسناد و مدارک دانشجویی می باید توسط مقام رسمی آلمان تائید شود. مهلت ثبت نام بین موسسات و دانشگاه ها متغیر است. افراد پس از 1 یا 2 ماه پس از مهلت درخواست، پاسخ رسمی را از دانشگاه دریافت خواهند کرد که به شرح زیر استک

  • ثبت نام در زمستان: پایان ماه می تا 15 تیر
  • ثبت نام در تابستان: ابتدای دسامبر تا 15 ژانویه

ویزای تحصیلی آلمان

به یاد داشته باشید که هزینه کسب ویزای آلمان برای تحصیل در این کشور مبلغ 60€ (یورو) است. متقاضیان برای کسب این ویزا باید مدارک زیر را ارائه دهند:

  • پاسپورت معتبر
  • کپی صفحه اطلاعات گذرنامه
  • فرم درخواست
  • نامه پذیرش از دانشگاه معتبر در آلمان
  • گواهینامه ها و رونوشت های دانشگاهی و مدارک تحصیلی
  • اثبات مهارت زبان و نمرات آزمون زبان آلمانی
  • اثبات بودجه
  • 3 عکس گذرنامه با توجه به مشخصات بیومتریک
  • پیش نویس تقاضا

طبق قوانین ویزای آلمان، دانشجویی می تواند در 1 سال تحصیلی 180 روز به صورت نیمه وقت و یا 90 روز تمام وقت کار کند. در حال حاضر، آلمان تنها کشوری است که یک دانشجو می تواند یک کار فنی نیمه وقت در صنعت مربوطه انجام دهد. برخی دانشگاه ها همچنین مشاغل نیمه وقت را در دانشگاه ارائه می دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط کار حین تحصیل در آلمان متقاضیان و دانشجویان قادر هستند با بخش مربوطه در دانشگاه مورد نظر خود در این کشور در ارتباط باشند.

آلمان اقتصاد بزرگی است که فرصت های بیشماری برای فارغ التحصیلان خارجی دارد. برخلاف بسیاری از دیگر کشورهای اروپایی، اقتصاد آلمان در یک یا دو زمینه خاص متمرکز نیست. مراکز صنعتی در سراسر کشور پراکنده اند. برای مثال، هامبورگ محل تجارت شرکت ها و رسانه ها است. مونیخ و اشتوتگارت در خودروسازی و تولید نیرومند هستند. فرانکفورت سرمایه مالی پیشرو است.

هزینه زندگی دانشجویی در آلمان

علاوه بر هزینه های تحصیل در مقاطع مختلف آلمان، متقاضیان باید هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور را نیز در نظر داشته باشند. متوسط هزینه های زندگی در آلمان برای یک دانشجوی بین المللی 8200€ (یورو) در سال می باشد.

3 شهر برتر برای تحصیل در آلمان در سال 2020:

  1. برلین
  2. فرانکفورت
  3. مونیخ

همانطور که گفته شد، دانشجویان قبل از مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان باید توان مالی خود را ثابت کنند. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر از شرایط تحصیل در دانشگاه های خارجی هستید می توانید با کارشناسان با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید و با هماهنگی های قبلی در جلسات مشاوره مربوطه شرکت کنید.

☎️  ده خط ویژه موسسه :

02126705356

📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 

 vipvisaa

🌐 سایت های ما : 

www.emigrationplus.com

www.parsmohajerat.com

www.emigrationpars.com

www.mohajeratbama.org

www.iremigre.com


 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه


➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


#موسسه_سفیران_سروش_سعادت

#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 

#تحصیل_آلمان

#مهاجرت_اروپا_بهار

#safiran_soroosh_saadat




  • نوشته: سفیران سروش سعادت
  • سه شنبه 03 تیر 1399,10:18
  • نظرات (0)

  • کد امنیتی رفرش