رزتمپ

تحصیل در مدارس شبانه روزی در انگلستان
  • بازديد : 69
تحصیل در مدارس شبانه روزی در انگلستان

برخی افراد از سراسر دنیا تحصیل در مدارس شبانه روزی در انگلستان را انتخاب می نمایند. چراکه شرایط تحصیلی در این گونه مدارس ایده آل است. این مدارس برای دانش آموزان بازه سنی 4 الی 18 سال در مقاطع مختلف ارائه دوره های آموزشی و تحصیلی نموده و مدارک معتبری مانند GCSE، A-Level و International Baccalaureate را نیز به این دانش آموزان اعطا می نماید. طبق آمارهای به دست آمده در سال 2013 میلادی بالغ بر 24000 کودک و نوجوان از جای جای دنیا جهت تحصیل در مدارس شبانه روزی در انگلستان راهی این کشور شده اند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله ای را در این راستا تنظیم و نگارش نموده است که پیشنهاد می گردد آن را مطالعه بفرمایید.

 

مزایای مدارس شبانه روزی انگلستان

تحصیل در مدارس شبانه روزی در انگلستان مزایایی را برای دانش آموزان به همراه دارد که در این بخش به برخی از آنها اشاره می گردد. اندازه کلاس ها در مدارس شبانه روزی در کشور انگلستان کوچک می باشد. از این رو کودک به پتانسیل بیشتری جهت رشد آموزشی و موفقیت دست می یابد. به همین دلیل دانش آموزان در مدارس شبانه روزی کشور انگلستان موقعیت و فرصت های زیادی جهت رشد تحصیلی، فرهنگی و اجتماعی خواهند داشت. لازم به ذکر است مراقبت های بهداشتی در این گونه مدارس بسیار بالا است.

علاوه بر برنامه های آموزشی که در مدارس شبانه روزی انگلستان به دانش آموزان ارائه می گردد، فعالیت هایی در زمینه ورزشی، نمایشی و موسیقی نیز برای دانش آموزان وجود دارد. اکثریت مدارس شبانه روزی در کشور انگلستان از امکانات تخصصی و بسیار بالایی برخوردار هستند. از دیگر مزایای تحصیل در مدارس شبانه روزی در انگلستان بهره مندی دانش آموزان از باشگاه های پس از مدرسه در زمینه های مختلف است. این باشگاه ها بر اساس علایق دانش آموزان راه اندازی گردیده است که شامل رشته های عکاسی، شطرنج و تیر اندازی می گردد. موز

مدارس شبانه روزی مختلط انگلستان

تحصیل در مدارس شبانه روزی در انگلستان به صورت مختلط، طرفداران زیادی داشته و محبوبیت خاصی در بین افراد متقاضی “تحصیل در انگلستان دارد. این مدارس برنامه های آموزشی مشترکی دارند. فعالیت های خارج از برنامه آموزشی نیز شامل این برنامه ها می گردد. پسران و دختران در کلاس های مدارس شبانه روزی مختلط در کنار یکدیگر به درس خواندن می پردازند و در محیط خارج از کلاس نیز در راستای فعالیت های آموزشی و گروهی با یکدیگر همکاری می نمایند.

 

مقاطع تحصیلی در مدارس شبانه‌روزی انگلستان

انواع مختلفی از مقاطع در خصوص تحصیل در مدارس شبانه روزی در انگلستان وجود دارد که در ذیل به تشریح آنها پرداخته شده است:‌

تحصیلات مقطع ابتدایی

تحصیلات در مقطع ابتدایی مختص دانش آموزانی است که در بازه سنی 4 الی 13 سال قرار دارند. دانش آموزان در این سنین به راحتی و در بهترین امکانات آموزشی می توانند به تحصیلات ادامه دهند.

تحصیلات مقطع متوسطه

تحصیلات در مقطع متوسطه نیز به دانش آموزانی اختصاص دارد که در بازه سنی 11 الی 16 سال هستند. دانش آموزانی که در 2 سال پایانی تحصیلات متوسطه یعنی بین 14 تا 16 سال قرار دارند، به دنبال اخذ مدرک GCSE می باشند. لازم است بدانید برنامه های دوره International Baccalaureate Middle Year Program نیز می تواند به عنوان جایگزین دوره GCSE محسوب گردیده و توسط دانش آموز پشت سر گذاشته شود.

دوره تحصیلات Sixth Form

دوره تحصیلات Sixth به دانش آموزانی اختصاص دارد که در سن 16 الی 18 سال قرار دارند. دانش آموزانی که در این دوره مشغول تحصیل هستند، می بایست در آزمون های A-Level یا آزمون های جایگزین آن یعنی IB شرکت نموده و نمره قبولی اخذ کنند.

 

انواع ترم‌های تحصیلی درمدارس شبانه‌روزی کدامند؟

هر سال تحصیل در مدارس شبانه روزی در انگلستان به صورت ترمی بوده که دارای 3 ترم است. در هر مدرسه شبانه روزی آغاز و پایان هر ترم متفاوت بوده و خود مدرسه تعیین می نماید. اما به طور کلی شروع و خاتمه هر ترم تحصیلی در مدارس این کشور به صورت ذیل است:

ترم پاییزه

ترم پاییزه در مدارس شبانه روزی کشور انگلستان از ماه سپتامبر آغاز و تا اواسط دسامبر ادامه دارد. تعطیلات بین ترم پاییزه در این گونه مدارس در اواخر ماه اکتبر و به مدت یک الی 2 هفته می باشد.

ترم بهاره

ترم بهاره نیز از اوایل ماه ژانویه شروع گردیده و تا اواسط ماه آوریل ادامه خواهد داشت. مدت زمان تعطیلی در این ترم نیز در ماه فوریه بوده و به مدت یک هفته می باشد.

ترم تابستان

آغاز ترم تابستانه از اواسط ماه آوریل بوده و تا اواسط ماه جولای ادامه خواهد داشت. مدت تعطیلات در این ترم در اواخر ماه مه و به مدت یک هفته برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

 

شرایط خوابگاه‌ها درمدارس شبانه‌روزی انگلستان‌چگونه است؟

دانش آموزانی که مشغول “تحصیل در مدارس شبانه روزی در انگلستان هستند، امکان استفاده و اقامت در خوابگاه های این مدارس را دارند. در خوابگاه ها دانشجویان در کنار یکدیگر زندگی می کنند. ممکن است هر مدرسه شبانه روزی چندین خوابگاه داشته باشد. دخترها و پسرها حق بهره مندی و استفاده از خوابگاه های جداگانه را دارند. حداقل یک نفر به عنوان مسئول خوابگاه در هر یک از خوابگاه های مدارس شبانه‌روزی وجود دارد که وظیفه وی تامین و رسیدگی به نیازهای دانش آموزان است. در برخی موارد مسئول خوابگاه در مدرسه نیز به تدریس می پردازد. دانش آموزانی که در رده های سنی پایین هستند به صورت چند نفره در یک اتاق استقرار می یابند. اما می توانند از کمدهای مجزای قابل قفل شدن جهت گذاردن لوازم شخصی استفاده کنند.

اما دانش آموزانی که در رده های سنی بالاتر هستند، می توانند از اتاق های شخصی و مجزا استفاده کنند یا حداکثر با یک نفر به طور مشترک اتاق داشته باشند. دانش آموزان در این حالت امکان استفاده از حمام و امکانات شست و شوی شخصی نیز دارند. فضاهای عمومی جهت معاشرت، استراحت، تماشای تلویزیون و بازی هایی مانند تنیس، بیلیارد، فوتبال دستی نیز در خوابگاه ها وجود دارد.

 

دروس تحصیلی در مدارس شبانه‌روزی چیست؟

طیف وسیعی از دروس و موضوعات درسی مختلف در تحصیل در مدارس شبانه روزی در انگلستان برای دانش آموزان وجود داشته و ارائه می گردد. برخی از این دروس شامل زمینه های درسی ذیل می گردد:

  • ریاضیات
  • فیزیک
  • زیست شناسی
  • شیمی
  • تاریخ
  • جغرافیا
  • تئاتر
  • تکنولوژی اطلاعات
  • ادبیات
  • زبان خارجی
  • ارائه فعالیت های فوق برنامه به دانش آموزان

مدارکی که از سوی مدارس شبانه روزی در کشور انگلستان به دانش آموزان مقاطع مختلف ارائه می گردد، دارای اعتبار ویژه در بین کالج‌ها، دانشگاه ها و مراکز آموزشی انگلستان و همچنین در سطح بین الملل می باشد.

 

برای دریافت اطلاعاتی درخصوص مهاجرت تحصیلی به کشور انگلستان و یا اخذ اقامت دائم و تابعیت در این کشور با وکلا و کارشناسان ماهر و زبده موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایید تا بتوانید از مشاوره های تخصصی تلفنی (رایگان) و یا حضوری آنها در پیشبرد اهداف عالیه خود بهره مند شوید.

 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


☎️  ده خط ویژه موسسه :

02126705356

📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 

 vipvisaa

🌐 سایت های ما : 

www.emigrationplus.com

www.parsmohajerat.com

www.emigrationpars.com

www.mohajeratbama.org

www.iremigre.com


 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه


➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


#موسسه_سفیران_سروش_سعادت

#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 

#مهاجرت_تحصیلی #پاسپورت 

#تحصیل_در_مدارس_شبانه_روزی_در_انگلستان 

 #اروپا #بهار

#safiran_soroosh_saadat




  • نوشته: سفیران سروش سعادت
  • چهارشنبه 22 خرداد 1398,13:27
  • نظرات (0)

  • کد امنیتی رفرش