رزتمپ

مهاجرت کاری به قبرس
  • بازديد : 37
مهاجرت کاری به قبرس

افرادی که قصد مهاجرت کاری به قبرس را دارند، بایستی ابتدا با اقتصاد این کشور آشنا بوده و کلیه جوانب کسب و کار در این کشور را مورد بررسی قرار دهند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پیشنهاد می نماید این مقاله را تا انتها مطالعه فرموده و با کشور قبرس و شرایط کاری آن آشنا شوید.

اقتصاد کشور قبرس

برای مهاجرت کاری به قبرس لازم است در مورد اقتصاد این کشور آگاهی داشت. کوچکترین اقتصاد در بین کشورهای اتحادیه اروپا به قبرس تعلق دارد. کشور قبرس دارای جمعیتی در حدود 800 هزار نفر می باشد. بخش بزرگی از اقتصاد این کشور را مشاغل خدماتی تشکیل می دهد که تقریبا چهار پنجم از تولیدات ناخالص داخلی را تامین می نماید.

مهم ترین بخش اقتصادی کشور قبرس مربوط به صنعت توریسم و گردشگری، خدمات مالی و املاک و مستغلات می باشد که تقریبا 73 درصد از درآمد ملی این کشور را تامین می نماید.

در بخش صادرات می توان به محصولات ذیل اشاره نمود:محصولات کشاورزی /گندم /جو /سیب زمینی و مرکبات /تنباکو/محصولات صنعتی/  پوشاک/ کفش / صنایع دستی واردات این کشور نیز محصولاتی از قبیل موارد ذیل می باشد: مواد خوراکی/دام زنده/ نفت و فراورده‌های شیمیایی

کشور قبرس با قرار گرفتن در مسیر سه قاره، از لحاظ استراتژیکی در وضعیت مناسبی قرار دارد. این کشور را توانسته به دروازه تجاری بین قاره های آسیا، آفریقا و خاورمیانه تبدیل نماید. اکثریت مردم این کشور تحصیلکرده هستند و تسلط کافی به زبان انگلیسی دارند. کشور قبرس در حوزه شنگن قرار دارد. از این رو سرمایه گذاران و تجار از نقاط مختلف جهان به سوی این کشور سرازیر می شوند.

ویزای کار قبرس بدین گونه تمدید می گردد که فرد بایستی نسبت به تکمیل فرم شماره M.61 اقدام نموده و سپس به اداره مهاجرت یا واحد مهاجرت پلیس این کشور ارائه کند هزینه ای که برای تمدید این ویزا لازم است، مبلغی معادل 20 پوند قبرس می باشد که بایستی به اداره مهاجرت پلیس قبرس توسط فرد پرداخت گردد، این مبلغ برای شهروندان اروپایی به میزان 5 پوند قبرس می باشد.

اجازه کار برای شهروندان اتحادیه اروپا

افرادی که ساکن اتحادیه اروپا هستند، برای اشتغال به کار در قبرس لازم است دارای کارت شهروندی و یا گذرنامه دارای اعتبار باشند در این صورت به راحتی می توانند به خاک کشور قبرس ورود پیدا کنند اما متقاضیانی که قصد دارند بیشتر از 3 ماه در این کشور بمانند یا برای کار اقامت یابند، بایستی واجد شرایط به شرح زیر باشند: به مدت 8 روز پس از ورود به خاک قبرس هلت دارند به اداره مهاجرت و شعبه محلی پلیس قبرس رفته و نسبت به ثبت نام و پرداخت مبلغ 20 پوند بابت آن اقدام کنند.

جهت اخذ شماره بیمه تامین اجتماعی و اشتغال در قبرس بایستی درخواست دهند. برای گرفتن اجازه اقامت بایستی از 3 ماه قبل در اداره ثبت احوال یا اداره مهاجرت حضور پیدا کرده و تقاضا نمایند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار

در بحث مهاجرت کاری به قبرس مدارک و اسنادی لازم است تا فرد بتواند ویزای کاری قبرس را دریافت کند. “مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار در قبرس به قرار زیر است:

  • فرد بایستی نسبت به تکمیل و ارائه فرم های M.58 و M.64 اقدام نماید.
  • ارائه تصویر پاسپورت متقاضی
  • ارائه اسنادی که عدم هر گونه سابقه کیفری یا سوء پیشینه فرد متقاضی را به اثبات برساند.
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی که به تایید پزشک معتبر رسیده باشد.
  • ارائه ضمانتنامه بانکی تقریبا به مبلغ 200 الی 500 پوند قبرس که با توجه به کشور مورد نظر متغیر می باشد.
  • ارائه قرارداد شغلی که از سوی وزارت کار و بیمه تامین اجتماعی تایید گردیده باشد. حقوق دریافتی فرد نیز می بایست مشخص شده باشد. (برای هر سال تایید مبلغی معادل 50/4 پوند قبرس در نظر گرفته شده است)
  • پرداخت مبلغ 20 پوند قبرس بابت ثبت تقاضای ویزای کار
  • گواهی اثبات درآمد خانواده متقاضی بالغ بر 30 هزار پوند قبرس که از سوی ریاست عواید داخلی صادر می گردد.

معیارهای دریافت اجازه کار در قبرس

در بررسی و تجزیه و تحلیل موضوع مهاجرت کاری به قبرس افراد بایستی اجازه کار در این کشور را داشته باشند. مدارکی که در این زمینه مورد نیاز است، عبارتند از:

  • ارائه کد اقتصادی از کارفرما
  • دارا بودن شرایط سنی (سن زیر 45 سال)
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی و تسلط به مهارت های آن (مدرک آیلتس نمره 6 یا معادل آن در تافل، PTE یا ACADEMIC و یا این که دوره های زبان انگلیسی را در کشور قبرس سپری نماید.
  • ارزشیابی و ارزیابی مدارک تحصیلی فرد متقاضی در سازمان های مربوطه در قبرس انجام می گیرد.
  • فرد باید حداقل امتیاز مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری قبرس را داشته باشد که این امتیازات به مواردی از جمله سن، میزان تسلط به زبان انگلیسی، تجربه کاری، مدرک تحصیلی و… به صورت مجزا تعلق می گیرد.
  • فرد دارای شغل باشد.
  • ارائه گذرنامه معتبر یا کارت شناسایی هویتی
  • ارائه قرارداد شغلی که ممهور به مهر وزارت کار باشد.

مدت اعتبار اجازه اقامت در قبرس برای فرد متقاضی به صورت یک ساله صادر می گردد. چنانچه فرد در این مدت بیکار و فاقد شغل باشد، پس از انقضای مدت اعتبار اولیه، قادر به تمدید مجدد نخواهد بود. این مدت زمان برای افرادی که استخدام هستند، به مدت 5 سال می باشد. لازم به ذکر است کسانی که در مدت انجام کار، اتفاقاتی از قبیل تصادف یا حوادث دیگر منجر به بیکاری آنان می شود، در صورتی که گواهی مورد نظر را از وزارت کار دریافت کرده و ارائه نمایند، دچار مشکل نخواهند شد.

قوانین مهاجرت کاری به قبرس

مهاجرت کاری به قبرس و قوانین دریافت اقامت از طریق کار در کشور قبرس نیز همانند سایر کشورها بوده و از طرق زیر قابل انجام است:ارائه پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمای قبرسیدارا بودن شغل در قبرس افراد از طریق موسسات کاریابی قبرس نیز می توانند اقدام کنند.

مهاجرت کاری به کشور قبرس

مدت زمانی که طول خواهد کشید تا پرونده مربوط به درخواست ویزای کار قبرس مورد بررسی قرار گرفته و ویزا صادر گردد، 6 ماه خواهد بود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تمایل دارد در زمینه مهاجرت کاری به قبرس یا دریافت ویزای کار این کشور همراه شما بوده و کلیه امور حقوقی مربوطه را به انجام برساند تا بتواند شما را در نیل به اهداف کاری در این کشور همراهی نماید.

برای دریافت مشاوره های تخصصی و حرفه ای از کارشناسان مربوطه حاضر در این موسسه، می توانید از طریق تماس تلفنی رایگان یا مراجعه حضوری اقدام بفرمایید.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

☎️  ده خط ویژه موسسه :
02126705356
📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 
 vipvisaa
🌐 سایت های ما : 
www.emigrationplus.com
www.parsmohajerat.com
www.emigrationpars.com
www.mohajeratbama.org
www.iremigre.com

 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

#موسسه_سفیران_سروش_سعادت
#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 
#مهاجرت_تحصیلی #پاسپورت 
#مهاجرت_کاری_به_قبرس
 #اروپا #بهار
#safiran_soroosh_saadat



  • نوشته: سفیران سروش سعادت
  • پنجشنبه 23 خرداد 1398,12:37
  • نظرات (0)

  • کد امنیتی رفرش