رزتمپ

اخذ تابعیت ژاپن از طریق تولد
  • بازديد : 54

اخذ تابعیت ژاپن از طریق تولد در سال 2021، یکی از راه های مهاجرت به این کشور می باشد که مورد توجه والدین در اقصی نقاط جهان قرار گرفته است. متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله در اطلاعات لازم درباره قوانین اخذ تابعیت ژاپن از طریق تولد را در اختیار متقاضیانی که علاقه مند به دریافت تابعیت برای فرزاندان خود می باشند، قرار می دهد. ژاپن، کشوری جزیره ای واقع در ساحل شرقی آسیا می باشد. این جزیره از رشته ای عظیم از جزایر در یک قوس شمال شرقی و جنوب غربی تشکیل شده است که حدودا 1500 مایل از غرب اقیانوس آرام غربی امتداد دارد. تقریبا کل مساحت زمین توسط 4 جزیره اصلی کشور اشغال شده است.

از شمال به جنوب این ها هوکایدو (هوکایدو)، هونشو (هونشو)، شیکوکو و کیوشو (کیوشو) می باشند. هونشو بزرگ ترین جزیره از میان این 4 جزیره است و بعد از آن ها هوکایدو، کیوشو و شیکوکو قرار دارند. در جنوب و شرق هونشو مرکزی است. پایتخت ملی، توکیو، در مرکز شرقی هونشو، یکی از پرجمعیت ترین شهرهای جهان است.

چشم انداز این کشور ناهموار است. آتشفشان های فعال و خاموش زیادی وجود دارد، از جمله می توان به کوه فوجی (فوجی سان)، که در ارتفاع 12388 فوت بلندترین کوه این کشور است، اشاره کرد. بارش زیاد و دمای هوا به طور کلی ملایم در اکثر کشورها پوشش گیاهی سرسبزی را ایجاد کرده و علی رغم کوهستانی بودن و به طور کلی خاک های ضعیف، پرورش انواع محصولات را ممکن کرده است.

قوانین اخذ تابعیت ژاپن از طریق تولد

جهت اخذ تابعیت ژاپن از طریق تولد، کودک باید حداقل یکی از شرایط زیر را داشته باشد:

  • پدر یا مادر هنگام تولد تبعه این کشور باشند.
  • پدر قبل از تولد کودک فوت کرده باشد و هنگام مرگ تبعه این کشور باشد.
  • در این کشور متولد شده باشند و هر دو والدین ناشناخته هستند یا بدون ملیت هستند.

اصطلاحات «پدر» و «مادر» به هر پدر یا مادری اطلاق می شود که هنگام تولد با والدین رابطه قانونی و فرزندی داشته باشد. علاوه بر این، این رابطه قانونی والدین و کودک باید هنگام تولد کودک برقرار شود. بنابراین، برای فرزندی که بین پدری مجرد ژاپنی و مادری خارجی تبعه به دنیا آمده باشد، اگر پدر ژاپنی کودک را در حالی که در رحم مادر است تصدیق کند (تصدیق جنین)، کودک از بدو تولد تابعیت ژاپنی را به دست می آورد.

از طرفی دیگر، اگر پدر ژاپنی پس از تولد فرزند را تصدیق کند، در هنگام تولد هیچ رابطه قانونی والدین و فرزندی وجود نداشته است، به این معنی که اساسا ملیت ژاپنی هنگام تولد بدست نمی آید. با این حال، اگر چنین کودکی توسط پدر تأیید شود، کودک می تواند با اطلاع وزیر دادگستری تابعیت ژاپنی را به شرط برآورده شدن برخی از شرایط، ملیت ژاپنی بدست آورد.

اخذ تابعیت ژاپن از طریق تولد در خارج از کشور

حتی اگر فرزند یک زوج ژاپنی در خارج از کشور متولد شود، کودک از بدو تولد واجد شرایط اخذ تابعیت ژاپن از طریق تولد خواهد شد. با این حال، اگر کودکی که در خارج از کشور متولد شده است تابعیت این کشور و همچنین تابعیت خارجی را از بدو تولد کسب کند، اگر پدر یا مادر وی قصد ندارد ملیت ژاپنی خود را حفظ کند با اطلاع از کودک در طی 3 ماه از تاریخ تولد، تابعیت ژاپنی خود را از زمان تولد به صورت عقب افتاده از دست خواهد داد (ماده 12 قانون تابعیت این کشور، ماده 104 قانون ثبت خانواده).

اگر کودک در خارج از کشور متولد شود، ممکن است همزمان تابعیت ژاپنی و تابعیت خارجی را بدست آورد. در این حالت، برای اینکه کودک تابعیت ژاپنی را ادامه دهد، پدر یا مادر باید قصد حفظ تابعیت ژاپنی را داشته باشند. علاوه بر این، کودکی که تابعیت ژاپنی خود را از دست داده است زیرا هیچ نشانه ای از قصد حفظ ملیت ژاپنی خود وجود نداشته است، می تواند با اطلاع وزیر دادگستری، تا زمانی که برخی از شرایط لازم را برآورده کند، تابعیت ژاپنی خود را بدست آورد.

نرخ زاد و ولد در ژاپن

توزیع جمعیت ژاپن بسیار متغیر است. ویژگی کوهستانی این کشور باعث تمرکز جمعیت در محدوده جلگه ها و مناطق پست، به ویژه در امتداد ساحل اقیانوس آرام شده است. با این حال، افزایش جمعیت در آنجا در حال گسترش مناطق شهری است. در حالی که جمعیت مناطق روستایی بطور قابل توجهی کاهش می یابد. این تأثیر تمرکز بیشتر جمعیت در یک منطقه محدود را داشت.

این آمار نرخ باروری در این کشور را از سال 2018 تا 2021 نشان می دهد. نرخ باروری نشان دهنده، متوسط تعداد فرزندان متولد شده توسط یک زن در حالی که در سن باروری هستند، می باشد. در سال 2021، نرخ باروری در بین جمعیت این کشور 1.368کودک به ازای هر زن است. اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید، می توانید مقاله راه های مهاجرت به ژاپن را نیز مطالعه نمایید. مشاوران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با اخذ تابعیت ژاپن از طریق تولد و مهاجرت به سایر کشورها می باشند.

☎️  ده خط ویژه موسسه :

02126705356

02191003232

📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 

safiran_mohajerat

🌐 سایت های ما : 

www.emigrationplus.com

www.parsmohajerat.com

www.emigrationpars.com

www.mohajeratbama.org

www.iremigre.com


 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه


➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


#موسسه_سفیران_سروش_سعادت

#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 

#اخذ_تابعیت_ژاپن_از_طریق_تولد

#مهاجرت_اروپا_بهار

 

#safiran_soroosh_saadat




  • نوشته: سفیران سروش سعادت
  • دوشنبه 27 بهمن 1399,12:57
  • نظرات (0)

  • کد امنیتی رفرش