رزتمپ

بهترین منطقه گرجستان برای زندگی
  • بازديد : 30
بهترین منطقه گرجستان برای زندگی

ما در این مقاله با انجام مقایسه تطبیقی و همه جانبه از دو شهر بزرگ و مهم گرجستان، قصد داریم بهترین منطقه گرجستان برای زندگی را برای شما معرفی کنیم. دو شهر تفلیس به عنوان پایتخت گرجستان و باتومی به عنوان پایتخت جمهوری خود مختار آجارا و مدرن ترین شهر گرجستان مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند تا مشخص شود که کدام شهر، بهترین منطقه گرجستان برای زندگی به شمار می رود.

ما در همین مقاله در ابتداء با توصیفی کلی از هر دو شهر تفلیس و باتومی به سراغ تحلیل مزایا و امتیازات این شهرها رفته و فرصت های اقتصادی، اجتماعی، آموزشی و فرهنگی هر دو شهر را با هم مقایسه و توضیح می دهیم و سپس به سراغ مقایسه هزینه های زندگی در دو شهر مورد نظر می رویم و در آخر به یک جمع بندی و نتیجه گیری نهایی از مقایسه این دو شهر مهم گرجستان می رسیم.

گرجستان در یک نگاه

گرجستان در نقطه اتصال آسیا و اروپا قرار دارد. این کشور ترکیبی از تنوع و منحصر به فردی را نشان می دهد. گرجستان با سواحل زیبای دریای سیاه، پارک های ملی، رشته کوه های قفقاز، آب های معدنی، آشپزی لذیذ، فرهنگ غنی گرجسانی، سایت های میراث فرهنگی بونسکو و مردمان مهامان نواز از توریست های خارجی استقبال می کند. میزان جرم در گرجستان بسیار پایین است و به همین دلیل، گرجستان در رتبه هشتم در بین امن ترین کشورهای جهان قرار دارد. در کنار فاکتور امنیتی، جذابیت های گرجستان برای خارجی ها غیرقابل باور است. از معماری شهر قدیمی تفلیس تا چشمه های آب گرم و زندگی شبانه در باتومی همه و همه  افراد را از سراسر جهان به اینجا می کشاند.

وضع قوانین حرفه ای، آمار جرم و جنایت را در شهرهای مختلف این کشور کاهش داده است. بهترین دستاورد این کاهش جرم آن است که استاندارد زندگی افراد افزایش یافته است. بر مبنای تحقیقات اخیر انجام شده، 98% از شهروندان گرجستانی، که در یک بررسی شرکت کرده اند، چنین اظهار نظر کرده اند که آنها در خاک گرجستان 100 احساس امنیت می کنند. بنابرین، گرجستان از پیشروان جهانی از نظر سطح امنیت می باشد. بر همین اساس، در جلسه  اقتصاد جهانی این کشور رتبه 34م دنیا را از نظر امنیت فیزیکی ملی کسب کرد.

بررسی تفلیس جهت انتخاب بهترین منطقه گرجستان برای زندگی

تفلیس، پایتخت گرجستان و بهترین منطقه گرجستان برای زندگی محسوب می شود. تفلیس در سواحل رودخانه Mtkvari (همچنین موسوم به کورآ) قرار دارد و توسط تپه ها و کوههایی احاطه شده است. تفلیس از قرن 5م میلادی پایتخت گرجستان بوده است و معماری متنوع تاریخ پیچیده و طولانی اش را نشان می دهد. یکی از بهترین روش ها برای درک این مکان منحصر به فرد گردش در خیابان های اش مخصوصا در شهر قدیمی رنگی است.

در طول پیاده روی تان در شهر، شما هم به ساختمان های قدیمی و هم فوق مدرن برخورد می کنید. همینطوریکه پیاده روی می کنید به مکان باستانی دژ “ناری کالا” خواهید رسید که برایتان از شهر تفلیس تصویر پانورامایی تهیه می کند. ما در ادامه همین مقاله از امتیازات تفلیس جهت زندگی و اقامت در این شهر و مقایسه آن با باتومی به عنوان دومین شهر بزرگ گرجستان بحث می کنیم. اگر شما هم جزو متقاضیان مهاجرت به گرجستان می باشید و به دنبال بهترین منطقه گرجستان برای زندگی می باشید، علاوه بر مطالعه این مقاله وزین، توصیه می شود که حتما آخرین اطلاعات و مشاوره های تخصصی را از کارشناسان مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اخذ نمایید.

مزایا و امتیازات شهر تفلیس گرجستان

زیرساخت های ارتباطی تفلیس از همه نظر پیشرفته و مجهز است. به آسانی می توانید به هواپیما، قطار، اتوبوس، مینی بوس دسترسی داشته باشید و به همه نقاط کشور و حتی کشورهای خارجی مسافرت کنید. اقتصاد تفلیس به طور سنتی تحت سیطره بخش خدماتی قرار دارد و واردات کالا بخش کثیری از فعالیت های تجاری این شهر را تشکیل می دهد. تفلیس از دهه ها پیش، بخاطر صنعت گردشگری نیز شهرت بین المللی داشت. اکثر سرمایه گذاران و کارآفرینان به خاطر اقتصاد مقیاس و اطمینان از برگشت سود سرمایه و اصل نردیکی به پایتخت در این شهر سرمایه گذاری کلان انجام داده و بیزینس خود را راه اندازی می کنند.

یکی دیگر از امتیازات اصلی تفلیس به عنوان پایتخت گرجستان، دسترسی به بهترین موسسات آموزشی و مدارس در این شهر می باشد. همانند دانشگاه دولتی تفلیس گرجستان TSU که اولین دانشگاه ملی گرجستان و قدیمی ترین دانشگاه این کشور محسوب می شود که برنامه های آموزشی مختلف را در هر سه مقطع لیسانس، فوق بیسانس و دکتری به متقاضیان تحصیل در TSU ارائه می کند.

بررسی باتومی جهت انتخاب بهترین منطقه گرجستان برای زندگی

باتومی، به عنوان پایتخت جمهوری خود مختار آجارا، شهر مدرن و دومین شهر بزرگ گرجستان بر روی ساحل دریای سیاه می باشد. در این شهر، اصلااحساس نمی کنید که در گرجستان به سر می برید. در شهر باتومی، یک لحظه شما می توانید ناقوس کلیسا را بشنوید و چند لحظه بعد صدای اذان موذن را که از مسجد می آید، می شنوید (باتومی به مرز کشور ترکیه نزدیک است). معماری این شهر ترکیبی از سبک های اروپایی و آسیایی است. از سال 2010، باتومی با ساخت ساختمان های بلند مرتبه و نیز بازسازی چشمه های آبگرم قرن 19 کلاسیک همراه است با شهر قدیمی تاریخی اش، دگرگون شده است.

بهترین منطقه گرجستان برای زندگی

مزایا و امتیازات شهر باتومی گرجستان

مسافرت از تفلیس به باتومی در حدود 5 ساعت طول می کشد و مسافرت با قطار مقرون به صرفه تر از مسافرت با تاکسی یا خودروی شخصی است. همانطوریکه پیشتر هم بیان شد، بخش عمده اقتصاد باتومی حول گردشگری تکوین یافته است، اما این شهر همچنین یک بندر مهمی نیز به حساب می آید. و شامل صنایعی همانند کشتی سازی، صنایع فرآوری غذا و تولید لامپ نیز می باشد. یکی از عوامل رونق اقتصادی و شکوفایی صنعت گردشگری باتومی وجود فرودگاه بین المللی باتومی می باشد که موجب برتری باتومی در جذب گردشگران شده است. این فرودگاه یکی از 3 فرودگاه بین المللی و استراتژیک این کشور قفقازی محسوب می شود که از این طریق با شرق یعنی از آذربایجان به چین و دریای خزر ارتباط دارد و با غرب توسط فری به اوکراین و خود اروپا مرتبط می شود.

مقایسه هزینه های زندگی در تفلیس و باتومی

برای حفظ استاندارد زندگی که با 4,200.00 GEL در تفلیس داشته اید، در باتومی به حدود 3,227.25 GEL نیازمندید. این ارقام نشانگر آن است که هزینه زندگی در باتومی 23.58% پایین تر از تفلیس می باشد. رتبه هزینه زندگی 408 م از 447 شهر در جهان مربوط به تفلیس (با شاخص هزینه زندگی=28.99) است. اگر بخواهیم هزینه زندگی در تفلیس و باتومی را با هم مقایسه کنیم، این مقایسه به صورت زیر می باشد:

شماره عنوان هزینه زندگی تفلیس باتومی
1 غذا، رستوران ارزان قیمت 15.00 GEL 12.50GEL
2 غذا، برای 2 نفر، رستوران رنج، متوسط، سه وعده 55.00 GEL 45.00 GEL
3 MacMeal در McDonalds (یا غذای کومبو معادل) 12.00 GEL 14.00GEL
4 کاپوچینو (معمولی) 4.21 GEL 2.00 GEL
5 نوشابه گازدار 1.09 GEL 1.00 GEL
5 آب 0.49 GEL 0.40 GEL

در این مقاله و در راستای تعیین بهترین منطقه گرجستان برای زندگی، شما را با مزایا و امتیازات دو شهر بزرگ و مهم گرجستان یعنی تفلیس و  باتومی آشنا ساختیم. تمامی مقایسه های انجام شده در این مقاله حاکی از برتری محسوس تفلیس بر باتومی دارد. فرصت ها و امتیازات فراهم شده توسط تفلیس برای شهروندان خارجی بسیار متنوع تر و بیشتر از باتومی می باشد. ولی نقطه اشتراک هر دو شهر در امتیاز میزان پایین جرم می باشد که به یکی از جذابیت های آنها تبدیل شده است. جهت دسترسی به اطلاعات جامع پیرامون مهاجرت به گرجستان و اخذ انواع ویزاهای مهاجرتی باموسسه سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


☎️  ده خط ویژه موسسه :

02126705356

📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 

 vipvisaa

🌐 سایت های ما : 

www.emigrationplus.com

www.parsmohajerat.com

www.emigrationpars.com

www.mohajeratbama.org

www.iremigre.com


 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه


➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


#موسسه_سفیران_سروش_سعادت

#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 

#مهاجرت_تحصیلی #پاسپورت #مهاجرت  #اروپا 

#بهترین_منطقه_گرجستان_برای_زندگی

#safiran_soroosh_saadat




  • نوشته: سفیران سروش سعادت
  • شنبه 25 خرداد 1398,11:54
  • نظرات (0)

  • کد امنیتی رفرش