رزتمپ

تحصیل در انگلستان
  • بازديد : 16
تحصیل در انگلستان

هر ساله به میزان بیش از 270000 دانشجو تمایل به تحصیل در انگلستان دارند که در این مقاله به بررسی شرایط 2021 برای دانشجویان ایرانی میپردازیم. بریتانیا از جمله کشورهایی است که حتی در دوران پایه و تحصیل در مدارس نیز مورد هدف دانش آموزان ایرانی می باشد. این کشور دارای 3 مدل مدل ویزای تحصیلی می باشد که در سنین مشخص و تحصیل در دوره های کوتاه و یا بلند مدت بایستی برای هر کدام از این ویزاها اقدام نمود. تحصیل در این کشور برای ایرانیان در دوره و مقاطع مختلفی امکان پذیر است و متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار شما را از این شرایط آگاه مینمایند.

  • شرایط پذیرش در مدارس انگلستان برای دانش آموزان ایرانی چیست؟
  • هزینه تحصیل در مدارس و دانشگاه ها چند £ (پوند) می باشد؟
  • آیا می توان با ویزای تحصیلی پس از انمام تحصیل در این کشور ماند و اقامت گرفت؟

انگلیس با توجه به برنامه های تحصیلی و کلاس های سطح بالا و تنوع بسیار بیشتری نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر، به یکی از مقصدهای برتر جهت ادامه تحصیل همچنان در سال 2021 شناخته می شود. بریتانیا با داشتن یک سیستم عالی آموزش عالی و صدها دانشگاه در سطح جهانی نوید یک تجربه غنی را برای دانشجویان بین المللی می دهد. صدها هزار دانشجو بین المللی هر سال با توجه به جمعیت متنوع و شهرت تحصیل در مدارس معتبر انگلستان، این کشور یک مکان عالی برای ادامه تحصیل به شمار می رود.

شرایط تحصیل در انگلستان در سال 2021

مدارک تحصیلی موسسات آموزش عالی انگلستان در سراسر جهان به عنوان مدارکی با کیفیت بالا شناخته شده اند. جمعیت دانشجویان بین المللی همیشه در انگلستان در حال افزایش است و طی سال ها تعداد آنها به طور پیوسته در حال رشد بوده است. انگلستان دومین مقصد محبوب برای دانشجویان بین المللی بعد از ایالات متحده است. تحصیل در مدارس و دبیرستان های انگلستان از 6 سالگی تا 18 سالگی برای دانش آموزان ایرانی ممکن است. انگلیس به طور سنتی دوره های کارشناسی 3 ساله و کارشناسی ارشد یکساله را در دانشگاه های خود ارائه می دهد.

اگر شما یک دانشجوی بین المللی یا شهروند اتحادیه اروپا هستید که باید زبان انگلیسی خود را بهبود ببخشید، دوره های زبان و مدارس زبان انگلیسی می توانند به شما در رسیدن به اهداف کمک کنند. در انگلستان موسسات آموزشی معتبر زیادی مانند دانشگاه آکسفورد، دانشگاه کمبریج، کالج دانشگاه لندن و کالج کینگ لندن وجود دارند. این مؤسسات آموزش عالی، آموزش های سطح بالا و محیط های تحصیلی را که رویای هر دانشجویی بین المللی است، ارائه می دهند. فارغ از این که متقاضیان خارجی چه رشته تحصیلی را می خواهند دنبال کنند، دانشگاه های انگلیس دوره ای برای آنها خواهند داشت. به همین ترتیب، امکانات تحصیلی در انگلستان بی نهایت است و دوره هایی برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل در انگلستان در بالاترین سطح ارائه می شود.

تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان

تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان رویایی می باشد که سالانه ذهن زیادی از افراد را به سمت خود سوق می دهد. اما سوال اصلی افراد این است که آیا این امر امکان پذیر است؟

این امر بیشتر برای متقاضیانی صدق می کند که در رده سنی 17 سال هستند و این امکان را دارند که با اخذ پذیرش تحصیلی در کالج، روادید تحصیلی را اخذ نموده. برای مقاطع دانشگاهی با توجه به شرایط پذیرش و ویزای تحصیلی این امر تا حد زیادی امکان پذیر نیست. دانشجویان می توانند از دوره های کالج زبان در این کشور استفاده کنند ولی ناگفته نماند که مطابق با قوانین بایستی پس از اتمام دوره به کشور مبداء خود بازگشته و مجدد درخواست ویزای تحصیلی نمایند که همین روند با شانس موفقیت بیشتری همراه است. افراد متقاضی می توانند در خصوص تکمیل اطلاعات در باب تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان به لینک مذکور در متن مراجعه نمایند.

تحصیل در مدارس انگلستان در سال 2021

اشخاص متقاضی می توانند از سن 4 سالگی برای تحصیل در بریتانیا درخواست ویزا نمود. منتهی شهروندان ایرانی برای تحصیل فرزندان بایستی شرایط خاصی را دارا باشند. تحصیل در مدارس شبانه روزی در انگلستان اصلا ارزان نیست اولین موضوع داشتن تمکن مالی مناسب است. همچنین برای فرزندان زیر 18 سال چون نیاز به قیم می باشد بایستی اثبات شود که کسی به عنوان قیم در کنار او می تواند باشد. در چنین شرایطی فرزندان را در مدارس روزانه ثبت نام نموده و اگر پدر یا مادر موفق شوند ویزا دریافت نمایند به عنوان قیم کنار فرزند خود می توانند حضور داشته باشند. همچنین برای تحصیل در مدارس شبانه روزی نیز می توان بدون حضور پدر یا مادر اقدام نمود! چرا که این مدارس خود قیومیت فرزند شما را به عهده می گیرند.

الزامات دوره های Foundation یا A-level انگلستان

تحصیل در برنامه های آماده سازی دانشگاه ها با توجه به رشته ای که مایل به تحصیل در آن هستید متفاوت است و معمولا دروسی را بنا به ادامه تحصیل در رشته دانشگاهی مورد نظر برای آماده سازی پیشنهاد می شود. به خصوص برای این دوره های پایه در رشته های چهارگانه پزشکی شرکت در دوره های A-level پیشنهاد می شود.

متقاضیان می توانند برای موضوعات مختلفی از جمله موارد زیر آماده شوند:

  • تجارت
  • امور مالی و مدیریت
  • محاسبات
  • قانون
  • هنر و طراحی
  • مهندسی
  • علوم اجتماعی
  • پزشکی
  • علوم و داروسازی
  • رسانه ها
  • علوم انسانی

برخی از ارائه دهندگان دوره پایه با دانشگاه ها همکاری دارند و می توانند در صورت دستیابی دانشجویان به نمره های بسیار بالا، پیشرفت در آن موسسه را تضمین کنند. بسیاری از برنامه های دانشجویی دوره پایه بر اساس دانشگاه ارائه می شوند و از وضعیت کامل دانشگاه با دسترسی کامل به کتابخانه ها، تجهیزات و امکانات ورزشی بهره مند می شوند. داشتن سطح زبان خوب در حد آیلتس 5.5 یا بیشتر، گواهی مدرسه متوسطه، رونوشت، بیانیه شخصی و کپی اسکن شده گذرنامه و ویزا برای شرکت در یک دوره پایه در کالج ها و دانشگاه های انگلستان الزامی است. جهت آگاهی بیشتر از شرایط مهاجرت تحصیلی به انگلستان نیز می توانید به این لینک مراجعه نمائید.

تحصیل کارشناسی در انگلستان در سال 2021

برنامه های بین المللی کارشناسی ارشد برای کلیه دانشگاه های انگلستان توسط UCAS که یک سرویس پذیرش دانشگاه ها و کالج ها می باشد اداره می شود. تحصیل در دوره کارشناسی در دانشگاه های کشور انگلستان معمولا 3 سال طول می کشد. متقاضیان می توانند برای تحصیل در این دوره در فعالیت های متنوعی شرکت کنند، مانند:

  • سمینارها
  • سخنرانی ها
  • فعالیت های مختلف دانشجویی
  • تحصیل در مدارس انگلستان در سال 2021

    اشخاص متقاضی می توانند از سن 4 سالگی برای تحصیل در بریتانیا درخواست ویزا نمود. منتهی شهروندان ایرانی برای تحصیل فرزندان بایستی شرایط خاصی را دارا باشند. تحصیل در مدارس شبانه روزی در انگلستان اصلا ارزان نیست اولین موضوع داشتن تمکن مالی مناسب است. همچنین برای فرزندان زیر 18 سال چون نیاز به قیم می باشد بایستی اثبات شود که کسی به عنوان قیم در کنار او می تواند باشد. در چنین شرایطی فرزندان را در مدارس روزانه ثبت نام نموده و اگر پدر یا مادر موفق شوند ویزا دریافت نمایند به عنوان قیم کنار فرزند خود می توانند حضور داشته باشند. همچنین برای تحصیل در مدارس شبانه روزی نیز می توان بدون حضور پدر یا مادر اقدام نمود! چرا که این مدارس خود قیومیت فرزند شما را به عهده می گیرند.

    هزینه تحصیل در مدارس انگلستان

    معمولا تحصیل در مدارس بنا به نوع روزانه یا شبانه، دولتی یا خصوصی بودن و همچنین سایر امکانات هزینه های متفاوتی را داراست. منتهی از آنجاییکه شرایط اخذ ویزا برای مدارس روزانه چون باید پدر و مادر همراه فرزند باشند، بسیار سخت گردیده اکثر خانواده ها ترجیج بر این است که از سن 13 سالگی برای تحصیل در دبیرستان های انگلستان برای مدارس شبانه روزی اقدام نمایند. هزینه تحصیل در مدارس بین المللی در انگلستان به صورت سالانه حدود 30000£ تا 70000£ (پوند) می رسد. میزان هزینه ها بابت تمامی هزینه ها برای تحصیل و زندگی می باشد.

    تحصیل Foundation یا A-level در انگلستان

    دانش آموزان بین المللی که دوره دبیرستان خود را به پایان می رسانند و کمتر از 13 سال تحصیلات را گذرانده اند و مایلند اولین مدرک خود را از دانشگاه های انگلستان کسب کنند، باید یک دوره پایه (Foundation یا A-level) را در دانشگاه یا کالج در انگلستان سپری کنند. دوره پایه (Foundation یا A-level) یک دوره آماده سازی 1 تا 2 ساله برای دانشجویان بین المللی است که برای ورود به دوره کارشناسی در یک دانشگاه در انگلستان به زبان انگلیسی و آمادگی دانشگاهی اضافی نیاز دارند. برنامه های دوره Foundation یا A-level برای افرادی است که یک برنامه درسی غیر بریتانیایی را مطالعه کرده اند اما می خواهند در یک دانشگاه در انگلستان مدرک دانشگاهی را طی کنند. این برنامه ها در کالج ها و یا دانشگاه ها قابل درخواست است. دوره پایه در راستای موارد زیر طراحی شده است:

    • ایجاد پلی برای برآورد سازی شرایط ورود به دانشگاه های انگلستان
    • بهبود زبان انگلیسی
    • آشنایی با قوانین انگلستان
  • تحصیل Pre-Master در انگلستان

    دوره تحصیلی پیش کارشناسی ارشد (Pre-Master) برای دانشجویان بین المللی که نیاز به بهبود زبان انگلیسی و توسعه مهارت های تحقیق، نگارش و سمینارهای دانشگاهی پیش از مدرک کارشناسی ارشد (Pre-Master) هستند، مناسب است. برنامه های قبل از کارشناسی ارشد در انگلستان به گونه ای طراحی شده است که دانشجویان بین المللی را به طور کامل برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و تحویل دانشجویان با کیفیت بالا آماده می کند.

    مزایای تحصیل در دوره های آماده سازی پیش کارشناسی ارشد (Pre-Master) عبارتند از:

    • اخذ پذیرش و ویزا با سطح آیلتس کمتر از 6.5
    • امکان تقویت رزومه تحصیلی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های برتر انگلستان
    • فرصت بدست آوردن کار در حین تحصیل
    • امکان برقراری ارتباط مستقیم با اساتید بدون سخت بودن ارتباط از طریق ایمیل
    • امکان اخذ بورسیه های تحصیلی

    طول دوره های پیش کارشناسی ارشد از 10 هفته تا 12 ماه است و یک پایه اساسی برای تحصیلات موفق تحصیلات تکمیلی است. تحصیل در این دوره قبل از کارشناسی ارشد باعث افزایش مهارت زبان انگلیسی و مهارت های مطالعه مورد نیاز برای تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی و همچنین آشنایی دانشجویان بین المللی با روش های تدریس در انگلستان خواهد شد.

    تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان در سال 2021

    تحصیل در دوره تحصیلات تکمیلی یا کارشناسی ارشد در انگلستان پس از اتمام موفقیت آمیز یک برنامه تحصیلی کارشناسی امکان پذیر است. دوره تحصیلی کارشناسی ارشد در انگلستان حداقل 1 سال طول می کشد. این بدان معناست که دانشجویان می توانند در زمان، هزینه و انرژی خود پس انداز کنند و کار خود را با مدرک دانشگاهی بسیار مورد توجه انگلیس سریعتر شروع کنند. برخی از دانشگاه های پیشرو جهان در بریتانیا واقع شده اند که به خاطر کیفیت تدریس و تحقیقات مشهور هستند. مزایای تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان بدین شرح می باشد:

    • اخذ مدرک معتبر و مورد تائید کارفرمایان
    • فرصتی خارق العاده برای بهبود زبان انگلیسی
    • شناخت چند فرهنگی و هیجان انگیز از دانشگاهیان و دانشجویان
    • بهبود چشم انداز شغلی

    شهریه تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان

    یک مطالعه انجام شده توسط آژانس آمار آموزش عالی نشان داد که 86% دانشجویانی که یک دوره کارشناسی ارشد را در انگلستان به اتمام رسانده اند، به راحتی وارد بازار کار در نقاط مختلف جهان شده اند. متوسط ​​هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان برای یک دانشجوی بین المللی بین 14620£ تا 35000£ (پوند) است. در برخی دانشگاه ها نیز می توان قسمتی از هرینه های شهریه را با دریافت بورسیه های تحصیلی کاهش داد. میزان هزینه ای که دانشجویان بومی برای تحصیل در انگلستان هزینه می نمایند خیلی کمتر از دانشجویان بین المللی است.

    شهریه تحصیلات در مقطع تحصیلات تکمیلی بسته به نوع:

    • برنامه تحصیلی مورد نظر
    • دانشگاه (دولتی یا خصوصی)
    • محل سکونت متقاضیان

    متفاوت است و دوره تحصیلی کارشناسی ارشد به 2 بخش تدریس و تحقیقات تقسیم می شود. اصلی ترین بخش های تدریس در این دوره مدیریت بازرگانی، مهندسی، هنر و علوم هستند. در کل دانشجویان می توانند به دو صورت پژوهش محور یا کورس محور ادامه تحصیل نمایند. بیشتر برنامه های پژوهش محور شامل دریافت بورسیه تحصیلی می شوند.

  • تحصیل پزشکی در انگلستان

    سالانه تمایل به تحصیل پزشکی در انگلستان در حال افزایش است. همین موضوع به نوبه خود حاکی از شرایط ایده این رشته در بریتانیا می باشد. طول دوره تحصیل پزشکی در بریتانیا 5 سال است. متقاضیانی که تمایل به تحصیل در این مقطع در بریتانیا را دارند بایستی از 18 سالگی، اقدام نمایند. زیرا اخذ پذیرش تحصیلی راحت تری و شرایط ویزای بهتری هم دارد. هزینه تصحیل پزشکی در بریتانیا 18000£ الی 20000£ (پوند) در سال است. علاوه بر موارد ذکر شده دانشجویان می توانند در دانشگاه های مورد تائید تحصیل کنند. برترین دانشگاه های پزشکی در انگلستان عبارتند از:

    معرفی بهترین دانشگاه های انگلستان

    زمانی که سخن از بهترین دانشگاه های انگلستان به میان می آید، در حقیقت باید اعلام کرد که این دانشگاه ها بهترین دانشگاه های جهان هستند. در برخی از مواقع دانشگاه های درجه دو و سه در کشور انگلستان نیز در جمع برترین دانشگاه های جهان قرار دارند. در جدول زیر جایگاه برخی از دانشگاه های انگلستان در سال 2021 به گزارش QS ارائه شده است.

  • تحصیل در انگلستان در دوره دکترا

    تحصیل در دوره تحصیلی دکترا در انگلستان دانشجویان را ملزم می کند که پایان نامه خود را در مورد بخش قابل توجهی از تحقیق انجام دهند که توسط داوران مشخص شده بررسی می شود. به عنوان یکی از بالاترین مدارک اعطا شده در دانشگاه های انگلستان، متقاضیان بین المللی برای شرکت و اتمام این دوره تحصیلی نیاز به داشتن شرایط مورد نیاز و دانش و علم کافی دارند.

    تحصیل در دوره دکترا شرایط مختلفی دارد و این شرایط عبارتند از:

    • مشاوره در انتخاب دانشگاه های مناسب
    • بررسی اسناد مورد نیاز
    • ویرایش کلیه اسناد پشتیبان، از جمله اظهارنامه شخصی، رزومه و نامه های مرجع
    • ویرایش و مرور پیشنهاد تحقیق و ارائه بازخورد
    • پر کردن فرم های دانشگاه و پیگیری درخواست پس از ارسال آن
    • 60 دقیقه جلسه مصاحبه اختصاصی بدون موضوع برای آشنایی متقاضی با شرایط و در ادامه بازخورد

    بهترین رشته های تحصیلی در انگلستان

    بی شک مدارک دانشگاهی انگلیس جزو محبوب ترین برنامه های مطالعاتی جهان هستند و دلایل حمایت از این بیانیه بسیار است. در میان طیف وسیعی از رشته های تحصیلی می توان به چند مورد از آنها که هر ساله مورد استقبال دانشجویان بین المللی زیادی قرار می گیرد، اشاره کرد:

    • زیست شناسی دریایی
    • پزشکی
    • علوم کامپیوتر
    • علم آکواریوم
    • روانشناسی
    • طراحی و مد
    • قانون
    • روابط عمومی و ارتباطات
    • امور مالی
    • ویزای تحصیلی انگلیس در سال 2021

      بنا به نوع برنامه تحصیلی و سن، شما می توانید برای 3 مدل ویزای تحصیلی در انگلستان درخواست نمائید. بستگی دارد که هدف شما از حضور در انگلستان بابت تحصیل اقامت کوتاه مدت و یا بلند مدت باشد. بطور کل این 3 دسته تقسیم بندی شامل ویزاهای ذیل می گردد:

      • Short-trem study visa
      • General student visa
      • Child student visa

      در دسته بندی مشخص شده مدل اول برای افرادی که برای دوره های کوتاه مدت درخواست می نمایند. مدت این ویزا برای حداقل 1 ماه تا 11 ماه صادر می شود. دو نوع دیگر ویزا برای افرادی است که برای برنامه های بلند مدت به انگلستان قصد مهاجرت تحصیلی دارند که بنا به شرایط سنی برای افراد بین 4 تا 16 سال ویزای Child و برای افرادی بالای 17 سال ویزای General درخواست می گردد.

      محتوا این مقاله مطابق با آخرین قوانین تحصیلی می باشد.

      انتخاب تحصیل در بریتانیا می تواند برای دانشجویانی که تمکن مالی مناسب را دارا هستند، یکی از بهترین انتخاب ها باشد. همچنین در میان کشورهای انگلیسی زبان کشور انگلستان به مراتب در کنار آمریکا و استرالیا هزینه های بیشتری نسبت به کانادا و نیوزلند دارا هست. برای مطلع شدن از شرایط تحصیل در بهترین دانشگاه های انگلستان و کسب اطلاعات درباره شرایط مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل می توانید با کارشناسان و متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

      سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل در انگلستان

      در انتها به پاسخگویی سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل در انگلستان مطابق با قوانین سال 2021 می پردازیم:

      • تحصیل در انگلستان چه شرایطی را نیازمند است؟ برای تحصیل در مقاطع مختلف نیازمندیهای هر برنامه متفاوت است، اما آنچه که مهم است اولین شرط داشتن شرایط مالی مناسب برای تامین هزینه های این کشور است.
      • مدرک زبان مورد نیاز برای اخذ پذیرش از انگلستان چیست؟ برای تحصیل در مقاطع قبل از دانشگاه ارائه مدرک زبان اجباری نیست، اما برای تحصیل در مقاطع دانشگاهی ارائه آیلتس الزامی است.
      • آیا برای تحصیل در انگلستان می شود ویزای همراه درخواست نمود؟ بله، چنانچه شما متاهل باشید، می توانید برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نیز درخواست ویزای همراه نمائید، البته شرایط دریافت ویزای همراه برای ایرانیان کمی خاص است.
      • تحصیل در انگلستان چقدر هزینه دارد؟ بنا به مقطع تحصیلی، نوع دانشگاه و برنامه های تحصیلی هزینه ها متفاوت است، می توان گفت هزینه تحصیل در مقاطع دانشگاهی 9000£ تا 50000£ (پوند) سالیانه می باشد.
      • ☎️  ده خط ویژه موسسه :
      • 02126705356
      • 02191003232
      • 📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 
      • safiran_mohajerat
      • 🌐 سایت های ما : 
      • www.emigrationplus.com
      • www.parsmohajerat.com
      • www.emigrationpars.com
      • www.mohajeratbama.org
      • www.iremigre.com

      •  📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه

      • ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

      • #موسسه_سفیران_سروش_سعادت
      • #مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 
      • #تحصیل_در_انگلستان
      • #مهاجرت_اروپا_بهار
      • #safiran_soroosh_saadat




  • نوشته: سفیران سروش سعادت
  • چهارشنبه 12 آذر 1399,15:26
  • نظرات (0)

  • کد امنیتی رفرش