رزتمپ

پناهندگی در فرانسه
  • بازديد : 18
پناهندگی در فرانسه

پناهندگی در فرانسه یکی از دشوارترین طرق مهاجرتی به این کشور است که دولت فرانسه برای جلوگیری از مهاجرت قاچاقی افراد قوانین سخت گیرنه ای را اعمال نموده است. براساس معاهده­ی ژنو پناهنده به فردی اطلاق می­ گردد که بنا به دلایلی همچون نژادی، سیاسی و مذهبی مورد شکنجه و آزار و اذیت در کشور مبدأ خود قرار می ­گیرد. پناهندگی به دو گونه می­باشد: پناهندگی بعنوان پناهجو دیگری درخواست پناهندگی از شیوه بشر دوستانه. در هر دو روش فوق الذکر پناهندگان می­باید درخواست پناهندگی خود را به کشور مورد نظر خود ارائه بنمایند، دولت مورد نظر نیز پس از تشکیل و بررسی پرونده فرد مذکور موافقت و یا عدم موافقت با درخواست پناهندگان را اعلام خواهد نمود.

کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت معتقدند پناهندگی یکی از سخت ترین راه های مهاجرت به دیگر کشورها می­ باشد که در بسیاری از موارد با درخواست پناهندگان موافقت نمی ­گردد. از همین رو با معرفی دیگر راه های مهاجرتی سعی در راهنمائی متقاضیان مهاجرتی را دارند. پناهندگان پس از ورود به فرانسه می­ بایست به اداره PADA مراجعه و درخواست پناهندگی این کشور را بنمایند. این اداره در کمترین زمان به پرونده پناهندگان رسیدگی خواهد نمود. از آنجائیکه فرانسه یکی از کشورهای اروپایی و عضو شنگن است، طبق قانون دوبلین عمل نموده و با پناهندگی افرادی که هویت در دیگر کشورها ثبت گردیده موافقت ننموده و آنان را به اولین کشوری که ثبت هویت نموده اند، بازگردانده می ­شوند.

طرق درخواست پناهندگی در فرانسه

پناهندگان پس از ورود به کشور فرانسه به دو روش زیر می­ توانند درخواست پناهندگی این کشور را بنمایند. این روش ها عبارتند از:

  • پناهندگی به روش عادی
  • پناهندگی با اولویت

افرادی که با توجه به قوانین دوبلین فرانسه درخواست پناهندگی در فرانسه را بنمایند، این کشور در ظرف 15 روز نسبت به درخواست پناهندگان رسیدگی می ­نمایند. در صورتیکه با درخواست پناهندگی فرد موافقت گردد، پناهنده می­ بایست به اداره پلیس فرانسه مراجعه نموده و نسبت به اخذ اقامت موقت این کشور اقدام نماید. پس از ثبت درخواست، بعد از 15 روز کاری کارت اقامتی موقت که دارای اعتباری یک ماهه است برای فرد صادر می ­گردد. لازم بذکر است در فرانسه سازمانی موسوم به OFII است که با هدف حمایت از پناهندگان فعالیت نموده و پناهندگان را از حقوق شان آگاه می­ سازد. همچنین این سازمان فرآیند سکونت و پرداخت کمک های مالی به پناهجویان را نیز بر عهده دارد. بدین منظور فرد می­ بایست فرم مربوطه را تکمیل و امضا نماید و پس از آن امکان استفاده از امکانات ارائه شده از این سازمان را خواهند داشت.

در صورتیکه یکی از موارد زیر از سوی پناهجویان اتفاق بیفتد، بصورت خودکار کمک ها و امکانات این سازمان قطع خواهد گردید:

  • در صورتیکه فرد بدون هیچ دلیلی پیشنهاد مسکن و یا ملکی را نپذیرند.
  • در صورتیکه پناهجو در زمان های مقرر در استانداری فرانسه حاضر نشده باشد.
  • در صورتیکه پناهجویان مسکنی را که از سوی سازمان OFII در اختیار گذاشته است را بدون هیچ دلیلی بیش از 5 روز ترک نموده باشند.
  • قوانین دوبلین در رویه پناهندگی فرانسه

    دوبلین از جمله قوانینی است که در مورد پناهندگان در میان کشورهای اروپایی تعیین شده است. طبق این قانون در صورتیکه درخواست پناهندگی فرد در یکی از کشورهای اروپایی موافقت نگردد، سایر کشورها نیز با درخواست وی موافقت ننموده و وی می­باید کشور مورد نظر را ترک نماید. یونان و ایتالیا شاهراه اصلی ورود پناهندگان به کشورهای عضو اتحادیه اروپا است و این دو کشور به محض ورود پناهندگان از آنان اثر انگشت اخذ نموده و مدارک هویتی آنان را ثبت می ­نمایند.

    در صورتیکه افراد پس از ثبت هویت در این کشور به دیگر کشورهای اروپایی مراجعه نموده و درخواست پناهندگی نمایند، این افراد به اولین کشور اروپایی که هویت ثبت گردیده بازگردانده خواهند شد و در همان کشور نسبت به درخواست پناهندگی پناهجویان رسیدگی می­گردد. پناهندگی در فرانسه بگونه ای است که اداره مهاجرت این کشور مصاحبه هایی با فرد پناهجو برگزار می ­نمایند و در طی این مصاحبه ها از وی دلایل ترک زادگاه، چگونگی ورود به کشور فرانسه و … پرسیده می­ شود. بهتر است پناهجویان در پاسخ به سوالات صادقانه رفتار نمایند. زیرا مسئولین مربوطه در اداره مهاجرت در صورتی که از عدم صحت گفته های پناهجویان اطمینان بیابند، درخواست پناهندگی متقاضیان را رد می­نمایند.

    معایب پناهندگی فرانسه

    پناهندگی از جمله روش های مهاجرتی به فرانسه محسوب می­ گردد و منظور از مهاجرت از طریق پناهندگی، مهاجرت و ورود غیر قانونی به کشور فرانسه از طریق راههای دریایی و صعب العبور است. بسیار مشاهده شده است که افراد زیادی فریب قاچاقچیان را خورده و از مسیرهای خطرناک آنان را به این کشور انتقال می­ دهند. در برخی از موارد افراد ضرر و زیان های زیادی را متحمل شده و حتی موجب از دست دادن جان آنها نیز می ­گردد.

    از جمله روش های مهاجرتی به فرانسه عبارتند از:

    به همین دلیل اکثر کشورها برای جلوگیری از سوء استفاه قاچاقچیان قوانین سخت گیرانه ای را اعمال نموده اند.  علاوه بر این پروسه رسیدگی به پرونده پناهجویان بسیار زمانبر و پیچیده است و با توجه به قوانین پناهندگی که امروزه دولت ها تعیین نموده اند، دریافت موافقت با درخواست پناهندگان بسیار دشوار می­باشد. از همین رو کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توصیه می ­نماید تا افراد با شناسایی راههای مهاجرتی، بصورت قانونی به دیگر کشورها مهاجرت نمایند. این مجموعه تمامی متقاضیان را در این مسیر همراهی خواهند نمود.

  • ☎️  ده خط ویژه موسسه :

    02126705356

    02191003232

    📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 

    safiran_mohajerat

    🌐 سایت های ما : 

    www.emigrationplus.com

    www.parsmohajerat.com

    www.emigrationpars.com

    www.mohajeratbama.org

    www.iremigre.com


     📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه


    ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


    #موسسه_سفیران_سروش_سعادت

    #مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 

    #پناهندگی_در_فرانسه

    #مهاجرت_اروپا_بهار

    #safiran_soroosh_saadat




  • نوشته: سفیران سروش سعادت
  • سه شنبه 23 دی 1399,10:37
  • نظرات (0)

  • کد امنیتی رفرش