رزتمپ

شرایط اخذ ویزای کار در کشور فرانسه
  • بازديد : 23
شرایط اخذ ویزای کار در کشور فرانسه

شرایط اخذ ویزای کار در کشور فرانسه برای شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا و شهروندان کشورهای خارجی متغیر است و افراد متقاضی باید از این موضوع مطلع باشند. در این نوشتار، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت هموطنان عزیز را در زمینه شرایط اخذ ویزای کار در کشور فرانسه راهنمایی خواهند کرد. در مورد مقررات اشتغال بازار کار فرانسه، اولویت ها به اتباع فرانسه و سپس به اتباع اروپایی داده می شود. با این حال، به دلیل کمبود نیروی انسانی در چندین بخش مهم اقتصاد فرانسه، کارگران غیر اروپایی اغلب مورد استقبال قرار می گیرند. با ما همراه باشید تا در این زمینه ها اطلاعات بیشتری کسب کنید.

اخذ ویزای کار در کشور فرانسه

به طور کلی، اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا می توانند در فرانسه با کمترین محدودیت و بهترین دسترسی به بازار کار این کشور زندگی کنند، کار کنند یا یک تجارت شروع کنند. برخی محدودیت ها در مورد چندین نوع مشاغل و تجارت مانند مشاغل در ارتش و در بخش حقوقی اعمال می شود که برای تمامی افراد در نظر گرفته شده است. با توجه به نرخ بالای بیکاری در فرانسه، دولت این کشور به دنبال حفظ بازار ملی کار خود از طریق جذب کارگران خارجی است. بنابراین، پیدا کردن شغل در فرانسه می تواند برای شهروندان غیر فرانسوی یا غیر اروپایی چالش برانگیز باشد. البته باید در نظر داشته باشید که شرایط کار و اخذ ویزای کار در فرانسه برای افراد مختلف یکسان نمی باشد.

شهروندان اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا، سوئیس، ایالات متحده، کانادا، استرالیا یا نیوزیلند برای اقامت توریستی یا اهداف تجاری کمتر از 3 ماه نیازی به کسب ویزای و مجوز اقامت کاری در فرانسه ندارند. در طی 3 ماه از ورود آن ها به این کشور،شهروندان اروپایی باید در شهرداری منطقه ای که زندگی می کنند، ثبت نام کنند.

شرایط اخذ ویزای کار در کشور فرانسه برای متقاضیان خارجی

اگر متقاضیان قصد کار در فرانسه را دارند و شهروند اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس نیستند، باید اقدام به کسب مجوز کار در این کشور کنند. قبل از مطلع شدن از شرایط اخذ ویزای کار در این کشور و اقدام به دریافت این ویزا، متقاضیان حتما باید ثابت کنند که شغل مناسب و پیشنهاد کاری از کارفرمای یک شرکت شناخته شده در این کشور دارند. اگر این افراد قصد داشته باشند که کمتر از 3 ماه در کشور فرانسه اقامت داشته باشند، می باید با کمک کارفرمای خود، مجوز اقامت و اشتغال موقت کسب کنند که توسط وزارت کار فرانسه تایید شده باشد.

مدارک لازم و شرایط اخذ ویزای کار در کشور فرانسه

به طور کلی، مدارک لازم و شرایط اخذ ویزای کار در کشور فرانسه برای اتباع ایرانی به صورت زیر است:

  • فرم درخواست تکمیل شده به همراه تاریخ و امضا
  • پاسپورت معتبر
  • رسید ویزای فرانسه
  • عکس شناسه
  • هدف از سفر و اقامت (اهداف نامه)
  • بیمه درمانی
  • بیمه پزشکی برای سه ماه اول اقامت
  • داشتن توان مالی کافی
  • قوانین و شرایط اخذ ویزای کار در کشور فرانسه

    بسته به ملیت و نوع کارهایی که متقاضیان قصد دارند در کشور فرانسه انجام دهند، انواع ویزای کار و انواع اجازه اقامت در دسترس می باشند. برای به دست آوردن اجازه و ویزای کار فرانسه، کارگران خارجی باید دارای پیشنهادهای شغلی رسمی از شرکتهای فرانسوی باشند و یک قرارداد کار موقت باید توسط هر دو طرف امضا شود. برای شروع روند درخواست اجازه کار، کارفرمایان ابتدا باید با آژانس ملی استخدام فرانسه تماس بگیرند تا بتوانند پیشنهاد شغلی را در هر مرکز شغلی تبلیغ کرده و در اختیار اتباع فرانسوی قرار دهند. سپس، پیشنهاد کار باید از طریق شبکه EURES به شهروندان اروپایی تبلیغ شود. اگر هیچ کاندیدای فرانسوی یا اروپایی متقاضی کار نباشد، آژانس ملی استخدام فرانسه درخواست مجوز کار برای متقاضی خارجی را جهت بررسی به همراه وزارت کار فرانسه ارسال می کند.

    سپس وزارت کار فرانسه درخواست مجوز کار را دریافت می کند و پیشنهاد شغلی را که به کارگر خارجی داده می شود ارزیابی می کند. اگر این برنامه تأیید شود، وزارت کار این کشور برنامه اجازه کار را به آژانس ملی پذیرش مهاجران خارجی و مهاجرت در کشور متقاضی ثبت می کند، جایی که کارگر خارجی ملزم به انجام آزمایش های پزشکی است. پس از تأیید تشکیل پرونده، آژانس ملی پذیرش مهاجران خارجی و مهاجرت برای درخواست صدور ویزا باید با مقامات کنسولی فرانسه تماس بگیرد. در صورت عدم وجود دفتر آژانس ملی پذیرش مهاجران خارجی و مهاجرت در کشور متقاضی، این مراحل با همکاری دفتر اصلی آژانس ملی پذیرش مهاجران خارجی و مهاجرت در فرانسه به سفارت یا کنسولگری فرانسه محول می شود.

ویزای اقامت مهارت و استعداد برای اتباع خارجی که دارای مهارت های برجسته هستند و می توانند موجب توسعه اقتصادی، فکری، علمی یا فرهنگی فرانسه شوند طراحی شده است. این ویزا می تواند تا 4 سال اعتبار داشته باشد و قابل تمدید است و اجازه اشتغال در هر بخش اقتصادی را صادر می کند. ویزای طولانی مدت فرانسه برای کار داوطلبانه برای افرادی که مایل به شرکت در کارهای بشردوستانه در فرانسه هستند طراحی شده است و حداکثر تا 1 سال اعتبار دارد. ویزای کار این کشور برای ایجاد و اداره یک تجارت یا شرکت برای افرادی می باشد که قصد دارند در این کشور سرمایه گذاری یا اقدام به تاسیس شرکت کنند. علاوه بر این ویزاها، متقاضیانی که می باید در یک سازمان بین المللی رسمی در این کشور کار کنند، می توانند اقدام به کسب ویزای کار سازمان بین المللی فرانسه کنند.

به یاد داشته باشید که شرایط اخذ ویزای کار در این کشور با توجه به ملیت و تابعیت افراد ممکن است متفاوت باشد. اگر شما عزیزان قصد دارید از شرایط و هزینه های مهاجرت به فرانسه از طریق کار و همچنین زندگی در این کشور زیبا اطلاعات کافی کسب کنید، می توانید با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

☎️  ده خط ویژه موسسه :

02126705356

02191003232

📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 

safiran_mohajerat

🌐 سایت های ما : 

www.emigrationplus.com

www.parsmohajerat.com

www.emigrationpars.com

www.mohajeratbama.org

www.iremigre.com


 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه


➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


#موسسه_سفیران_سروش_سعادت

#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 

#شرایط_اخذ_ویزای_کار_در_کشور_فرانسه

#مهاجرت_اروپا_بهار

#safiran_soroosh_saadat




  • نوشته: سفیران سروش سعادت
  • دوشنبه 27 مرداد 1399,11:58
  • نظرات (0)

  • کد امنیتی رفرش