رزتمپ

کاریابی در اسپانیا
  • بازديد : 38
کاریابی در اسپانیا

کاریابی در اسپانیا از مسائل مهمی است که مورد نظر افراد جویای کار در آن کشور است.

مهاجرت بر مبنای کار، یکی از راه های اصلی و قانونی مهاجرت به کشوری دیگر می باشد. یعنی برای آن که بتوان به طور قانونی به کشور دیگری مهاجرت کرد، یکی از راه های تحقق آن این است که بتوان مطابق شرایط قانونی آن کشور، کاری یافت و قراردادی با کارفرمایی بومی آن کشور امضا کرد و یا دعوت نامه ای معتبر از وی دریافت کرد.

با داشتن چنان دعوت نامه یا قراردادی که در واقع، پیش قرارداد می باشد، می توان به کنسولگری آن کشور مراجعه نموده و درخواست ویزای کار نمود.

ویزای کار، از انواع گوناگون ویزا است که به منظور اقامت موقت بلند مدت صادر می گردد و به دارنده آن اجازه می دهد که در کشور صادر کننده ویزا، مطابق قوانین کار آن کشور به اشتغال بپردازد.

خود این کاریابی نیز گاهی از راه دور و گاهی با حضور در خاک آن کشور صورت می پذیرد.

برخی کشورها اصلا امکانی را به جهت جستجوی کار نیروی خارجی فراهم آورده اند و به متقاضیان واجدالشرایط، ویزایی را تحت همین نام یعنی ویزای جستجوی کار می دهند تا وارد کشورشان شده و این امکان را داشته باشند که ظرف مدت محدود و مشخصی به جستجوی کار بپردازند.

با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و از قوانین کاریابی در کشورهای مختلف مانند کاریابی در اسپانیا مطلع شوید.

وضعیت اقتصادی و کاری اسپانیا

کشور اسپانیا مجموعا و در مقام مقایسه نسبت به سایر کشورهای دنیا از اقتصادی قوی برخوردار است. این کشور جزء بیست قدرت برتر اقتصادی در جهان و ده کشور صنعتی دنیا و نیز پنجمین اقتصاد اروپا می باشد.

این کشور در صنایع مختلفی مانند کشاورزی، نساجی، انرژی های تجدید پذیر، پتروشیمی، ماشین آلات و خودرو،  مخابرات و ارتباطات، گردشگری و غیره جایگاه بالایی دارد.

اسپانیا از اعضای اصلی اتحادیه اروپا و همچنین پیمان منطقه ای شینگن می باشد. عضویت در این دو که از ارزنده ترین معاهدات در سطح جهان می باشد، فرصت های اقتصادی بسیاری را پیش پای این کشور نهاده است.

از سوی دیگر، اسپانیا با توجه به موقعیت جغرافیایی ویژه ای که در جنوب غربی اروپا و مشرف بر سواحل دریای مدترانه و اقیانوس اطلس دارد، به مثابه یکی از بزرگ ترین دروازه های به و از اروپا نسبت به سایر نقاط دنیا، خصوصا آفریقا و آمریکای لاتین به شمار می آید.

این موقعیت، علاوه بر فرصت والای تجاری که برای این کشور به وجود آورده است، همچنین تهدیداتی را برای این کشور به همراه داشته است. از جمله، خیل مهاجران قانونی و غیر قانونی که متقاضی مهاجرت به اروپا هستند.

هم اکنون و بعد از قبرس، اسپانیا با بیش از پنج میلیون مهاجر، دومین میزبان مهاجران ورودی به اروپا می باشد.

این مسئله بار سنگینی را به اقتصاد این کشور وارد کرده است و از جمله باعث آشفتگی بازار کار و تشدید نرخ بیکاری در این کشور گردیده است.

اساسا بیکاری، بزرگ ترین ضعف و نقطه تاریک در اقتصاد اسپانیا به شمار می رود. طبق آخرین آمار کمیسیون اقتصادی اتحادیه اروپا و برای سال 2018 میلادی، نرخ بیکاری در این کشور بیش از 15% گزارش شده است که این عدد به خوبی، گویای بازار کار در این کشور است.

پیش نیازهای کاریابی در اسپانیا

کاریابی در کشور اسپانیا مانند هر جای دیگری، شرایط خاص خود را دارد؛ مضاف بر آن که با توجه به نرخ بالای بیکاری در این کشور، یافتن کار مناسب حقیقتا سخت بوده و نیازمند مقدماتی می باشد.

عمده پیش نیاز های کاریابی در اسپانیا عبارتند از:

دانستن زبان اسپانیایی

یافتن کار با توجه به ماهیت این پدیده که از یک طرف نیازمند ارتباط با کارفرما و از سوی دیگر نیازمند ارتباط موثر با مشتریان است، به میزان بسیار بالایی وابسته به دانستن زبان است.

زبان برترین وسیله ارتباطی است و دنیای امروز نیز دنیای ارتباطات است و این مسئله بیش از هر چیز دیگری گویای جایگاه زبان در دنیای امروز است.

تهیه رزومه حرفه ای

داشتن رزومه حرفه ای نقش غیرقابل انکاری در یافتن کار مورد نظر دارد. آماده کردن رزومه ای منسجم و چشمگیر، چیزی است که می تواند شما را در میان سایر متقاضیان، متفاوت و برجسته نماید و باعث اعتماد کارفرما به شما گردد.

تکیه بر نقاط منحصر به فرد خویش

در کشوری که از هر پنج نفر یکی بیکار است، آن چه که می تواند بسیار اثر گذار بوده و نقشی تعیین کننده داشته باشد، داشتن مهارت خاص و ویژگی های منحصر به فرد است.

برای استعدادها و توانایی های خاص، همیشه فرصت های خاص وجود دارد و تاکید بر آن ویژگی ها، بی شک عامل موفقیت خواهد بود.

راه های کاریابی در اسپانیا

برای یافتن کار مناسب در اسپانیا از راه های مختلف و شناخته شده ای می توان اقدام نمود.

عمده راه های کاریابی در اسپانیا عبارتند از:

معرفی آشنایان

شاید برای بسیاری شنیدن این مسئله تعجب آور باشد که یکی از اصلی ترین راه هایی که کارفرمایان از طریق آن اقدام به جذی نیرو می کنند، معرفی توسط یکی از آشنایان است.

ممکن است این امر در ابتدا چیزی شبیه آن چه که ما در فرهنگ خودمان با عنوان پارتی بازی می شناسیم به نظر آید ولی واقعیت این است که این یکی از مطمئن ترین راه ها برای اعتماد به یک نیروی کار غریبه و خصوصا خارجی است.

پس از اقوام و دوستان احتمالی که در آن جا دارید کمک بگیرید.

آژانس های کاریابی

مراجعه به آژانس ها و مراکز کاریابی در هر کشوری شناخته شده ترین راه برای کاریابی در هر کشوری است.

آژانس های کاریابی، بانکی از اطلاعات شامل دو دسته درخواست نیروی کار از جانب کارفرمایان و درخواست کار از جانب جستجوگران کار هستند که با توجه به تطابق شرایط طرفین، آن ها را به یکدیگر معرفی می نمایند.

رسانه های جمعی

رسانه های جمعی مانند رادیو و تلویزیون، روزنامه ها، فضای مجازی و سایر شبکه هایی از این قبیل، از دیگر محیط هایی است که هر یک از طرفین یعنی کارفرما و جستجو کننده کار، با ذکر شرایط خود، اعلام نیاز عمومی می کنند.

مراجعه مستقیم

در کشورهای بزرگ و صنعتی دنیا، کمپانی های بزرگ و شرکت های سرشناسی وجود دارند که به یک معنا ظرفیت نیروی انسانی آن ها پر شدنی نیست و همواره از نیروهای کار ماهر و متخصص که سابقه درخشان و توانایی های قابل توجه داشته باشند، استقبال می نمایند.

می توان به طور حضوری و یا مجازی به آن ها و سایر شرکت های مورد نظر مراجعه کرد و با ارائه رزومه حرفه ای و برگزاری مصاحبه، امیدوار به دستیابی به نتیجه بود.

بطور کلی اخذ ویزای کاری این کشور و مهاجرت کاری به اسپانیا یکی از راه های اصلی کسب اقامت اسپانیا می باشد ولی البته کار راحتی نیست. تحصیل در اسپانیا و استفاده از فرصت کار ضمن تحصیل در اسپانیا نیز امکان دیگری می باشد.

برای کسب اطلاعات صحیح و کامل و نیز رسیدن به موفقیت در برنامه های مهاجرتی خود، با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و از مشاوره کارشناسان ما بهره مند گردید.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


☎️  ده خط ویژه موسسه :

02126705356

📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 

 vipvisaa

🌐 سایت های ما : 

www.emigrationplus.com

www.parsmohajerat.com

www.emigrationpars.com

www.mohajeratbama.org

www.iremigre.com


 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه


➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


#موسسه_سفیران_سروش_سعادت

#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 

#مهاجرت_تحصیلی #پاسپورت 

#کاریابی_در_اسپانیا

 #اروپا #بهار

#safiran_soroosh_saadat




  • نوشته: سفیران سروش سعادت
  • چهارشنبه 22 خرداد 1398,14:32
  • نظرات (0)

  • کد امنیتی رفرش