رزتمپ

معرفی دانشگاه اینسبروک
  • بازديد : 32

اتریش دارای دانشگاه‌های متعددی از جمله خصوصی و دولتی است.معرفی دانشگاه اینسبروک (Leopold-Franzens-Universität Innsbruck) از جمله موضوعات درخصوص دانشگاه‌های اتریش است که قصد داریم آن را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهیم.

اتریش کشوری اروپایی است در حوزه شنگن که از لحاظ اقتصادی و آموزشی و سایر حوزه‌ها در بالاترین رتبه قرار دارد. مهاجرت تحصیلی یکی از “روش‌های مهاجرت به اتریش” است که متقاضیان بسیاری از بین کشورهای اروپایی، کشور اتریش را جهت دستیابی به این هدف نشانه رفته‌اند. چنانچه روش مهاجرت تحصیلی را برای مهاجرت ‌به اتریش انتخاب نموده‌اید، می‌توانید تا پایان این ‌مقاله همراه ما باشید.

تاریخچه دانشگاه اینسبروک

در معرفی دانشگاه اینسبروک جالب است که به تاریخچه آن بپردازیم. از آنجا که قدمت این دانشگاه به سال 1562 میلادی برمی‌گردد، لذا جزو دانشگاه‌های سنتی اتریش به شمار می‌رود. در 15 اکتبر سال 1669 میلادی، امپراتور Leopold 1 دانشگاهی «واقعی» با تحمیل مالیات ویژه تاسیس نمود.

پس از 8 سال در سال 1677 میلادی، منشور رسمی به امضا رسید و تعداد 4 دانشکده آموزش عالی تاسیس گردید. در طول 150 سال نابسامانی و تغییر و تحول حاکم بود. در همین راستا، این شهر به تعداد 2 بار از امتیاز داشتن دانشگاه محروم شد. مدتی بعد، امتیار ترمیم توسط امپراتور Franz 1 صادر گردید. در نتیجه در سال 1826 میلادی، مجددا دانشکده‌‌های فلسفه و حقوق بازگشایی شد. از آن پس، دانشگاه اینسبروک همچنان به فعالیت پرداخت و دانشکده‌های دیگری نیز افتتاح گردید.

معرفی دانشگاه اینسبروک

دانشگاه لئوپولد فرانتسنس اینسبروک (Leopold-Franzens-Universität Innsbruck) به دانشگاه اینسبروک شهرت دارد که در سطح جهانی جزو دانشگاه‌های برتر محسوب می‌گردد. سال تاسیس این دانشگاه 1669 میلادی و در شهر اینسبروک قرار دارد.

از این رو، معروفیت این دانشگاه در سطح جهانی در زمینه ورزش‌های زمستانی نیز هست. عمارت «بام طلایی» شهر اینسبروک از سال 1500 میلادی بر جای مانده است و به‌دلیل بافت منحصربه‌فردش بسیار مشهور است.

بزرگترین مرکز علمی، تحقیقاتی و پژوهشی در غرب کشور اتریش به دانشگاه اینسبروک اختصاص دارد. بالاترین کیفیت نظام آموزشی را در رشته علوم پایه داشته، در نتیجه دانشکده‌های مختلفی در این رشته دارد. در زمینه معرفی دانشگاه اینسبروک می‌توان گفت اختر فیزیک و گروه نجوم دانشگاه اینسبروک در سطح جهانی بسیار معروف است. با توجه به این که در منطقه‌ای کوهستانی واقع گردیده، بنابراین بهترین مکان جهت انجام پروژه‌های زیست‌محیطی و اقتصادی است.

مدارک موردنیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه اینسبروک:

اخذ پذیرش در دانشگاه اینسبروک مستلزم ارائه مدارکی است که به شرح ذیل می‌باشد:

  • ارائه کلیه مدارک تحصیلی به همراه ریزنمرات
  • ارائه رزومه فردی و تحصیلی توسط متقاضی
  • ارائه توصیه نامه اخذ شده از مرکز تحصیل قبلی
  • ارائه مدرک تسلط به زبان آلمانی (مختص دانشجویان غیربومی می‌باشد)

سیستم آموزش دانشگاه اینسبروک اتریش

سیستم‌ آموزشی در این دانشگاه در دوره‌های مختلف ارائه می‌گردد:

  • دوره‌های سخنرانی (VO) : به صورت دو ساعت در هفته ارائه می‌گردد. در هر ساعت، 45 دقیقه سخنرانی انجام می‌شود. سخنرانی اجباری نبوده و حضور غیاب الزامی ندارد اما شایسته است انجام گردد.
  • دوره‌های تمرینات عملی (UE)
  • ترکیبی از دوره‌های سخنرانی و تمرین عملی (VU)
  • سمینارها (SE)
  • (PS) proseminars

این دوره‌ها به مدت یک ترم به طول می‌انجامد. در تمرینات به صورت عملی، بر فعالیت‌های مشترک و گروهی بسیار تاکید شده است.

شهریه دانشجویان چه میزان است؟

دانشجویان غیر از اتحادیه اروپا، اتباع اتریش و منطقه اقتصادی اروپا هستند، می‌بایست مبلغ 36363 یورو به‌عنوان شهریه بپردازند. سایر دانشجویان، در صورت اجازه طولانی مدت، به مدت دو ترم از پرداخت شهریه معاف هستند. در واقع تنها هزینه اتحادیه دانشجویان کشور اتریش را می‌پردازند.

تقویم تحصیلی دانشگاه اینسبروک چگونه است؟

هر سال تحصیلی در دانشگاه اینسبروک شامل دو ترم است:

  1. ترم اول در بازه زمانی 1 اکتبر الی 31 ژانویه
  2. ترم دوم در بازه زمانی 1 مارس الی 30 ژوئن

دانشکده‌های دانشگاه اینسبروک کدامند؟

در معرفی دانشگاه اینسبروک و “تحصیل در اتریش” ضروری است با دانشکده‌های این دانشگاه آشنا شوید. لیست آنها به شرح ذیل می‌باشد:

  1. دانشکده معماری
  2. دانشکده زیست ‌شناسی
  3. دانشکده الهیات کاتولیک
  4. دانشکده شیمی و داروسازی
  5. دانشکده اقتصاد و آمار
  6. دانشکده آموزش
  7. دانشکده علوم فنی
  8. دانشکده علوم انسانی 1 (فلسفه و تاریخ)
  9. دانشکده علوم انسانی 2 (زبان و ادبیات)
  10. دانشکده جغرافیا و علوم زیستی
  11. دانشکده حقوق
  12. دانشکده مدیریت
  13. دانشکده روانشناسی و علوم ورزشی
  14. دانشکده علوم سیاسی و جامعه ‌شناسی
  15. مدرسه آموزش (آموزش معلم)
  16. دانشکده ریاضی، علوم کامپیوتر و فیزیک
  17. دانشکده شیمی و داروسازی

اساتید مشهور در تاریخچه اینسبروک

در قرن بیستم، جایزه نوبل به 4 استاد از دانشگاه اینسبروک تعلق گرفت که اسامی آنها عبارتند از:

  • استاد فریتس پرگل (Fritz Pregl) از سال 1913 به مدت سه سال از استادان دانشگاه اینسبروک بود. وی برنده جایزه نوبل در زمینه توسعه تکنیک در میکرو آنالیز از ترکیبات آلی شد.
  • استاد آدولف وینداوس (Adolf Windaus) در سال‌های 1916 تا 1918 در زمینه پژوهشی فعالیت داشت. وی برنده جایزه نوبل در زمینه کشف ترکیب استرول و ارتباط آنها با ویتامین‌ها گردید.
  • استاد هانس فیشر (Hans Fischer) شیمی‌دان که در سال‌های 1916 الی 1918 کرسی دانشیاری این دانشگاه را دارا بود. وی برنده جایزه نوبل در زمینه سنتز هیمن شد.
  • استاد ویکتور فرانسیس هس (Victor Franz Hess) فیزیک‌د‌ان که در سال 1931 در این دانشگاه پژوهش نمود. وی برنده جایزه نوبل در زمینه کشف اشعه کیهانی شد.

رنکینگ جهانی دانشگاه اینسبروک

برطبق جدیدترین آمارهای به دست آمده در سال 2017 میلادی، دانشگاه اینسبروک در سطح جهانی رتبه 387 را دارا است. همچنین در کشور اتریش نیز رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

اکنون با معرفی دانشگاه اینسبروک به اهمیت آن در سطح جهانی پی بردید. پیشنهاد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این است که اطلاعات بیشتری درمورد این دانشگاه و دیگر دانشگاه‌های اتریش به‌دست آورید. می‌توانید از طریق مراجعه به مقاله‌هایی از جمله “مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل” و “دانشگاه‌های کشور اتریش” بهتر تصمیم‌گیری نمایید. تماس تلفنی یا مراجعه شما به صورت حضوری جهت اخذ مشاوره تخصصی از کارشناسان ما مناسب‌ترین راهکار است. وکلای مجرب موسسه می‌توانند شما را زمینه چگونگی تحصیل در کشور اتریش، اخذ ویزای تحصیلی رهنمون شوند.

☎️  ده خط ویژه موسسه :
02126705356
📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 
 vipvisaa
🌐 سایت های ما : 
www.emigrationplus.com
www.parsmohajerat.com
www.emigrationpars.com
www.mohajeratbama.org
www.iremigre.com

 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

#موسسه_سفیران_سروش_سعادت
#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 
#معرفی_دانشگاه_اینسبروک
#مهاجرت_اروپا_بهار
#safiran_soroosh_saadat




  • نوشته: سفیران سروش سعادت
  • چهارشنبه 07 اسفند 1398,10:31
  • نظرات (0)

  • کد امنیتی رفرش