رزتمپ

درباره یونان
  • بازديد : 49
درباره یونان

در این مقاله سعی داریم در مورد کلیات کشور یونان توضیح داده تا با فرهنگ و رسوم این کشور بیشتر آشنا شوید و درباره یونان بیشتر بدانید. این مقاله می تواند برای علاقه مندان مهاجرت به کشور یونان جذاب باشد تا درباره یونان اطلاعات بیشتری کسب کنند. این کشور با داشتن فرهنگ غنی به عنوان محبوبترین کشور از نظر گردشگری می باشد. یونان با داشتن آثار تاریخی و باستانی مدرن از جمله بیزانس، سایت های باستان شناسی و موزه های دوران باستان یک کشور تاریخی و کهن محسوب می شود. تمامی آثار های باستانی و تاریخی این کشور الهام بخش فرهنگ مدرن در سراسر دنیا است.

پایتخت یونان و جغرافیای این کشور

این کشور در شرق قاره اروپاه واقع شده است و مساحت آن ۱۳۱۹۴۰ کیلومتر مربع می باشد. در جوامع بین المللی این کشور را با نام جمهوری یونان می شناسند. طبق آخرین سرشماری دولت یونان، این کشور دارای ۱۱۳۰۴۰۰۰ نفر جمعیت می باشد. یونان با کشورهای ترکیه، آلبانی، بلغارستان و یوگوسلاوی همسایه است.
در شرق دریای مدیترانه یونان دارای سه هزار جزیره پراکنده می باشد.

شاید کمتر کسی پایتخت تاریخی و بندری یونان یعنی آتن را نشناسد. این شهر پر جمعیت ترین شهر یونان با داشتن ۳۰۷۴۱۶۰ نفر جمعیت آن را تشکیل می دهند. جالب است بدانید این پایتخت بندری بزرگترین و مهم ترین بندر یونان محسوب می شود. شهروندان آتنی دارای روابط احساساتی و اجتماعی فوق العاده ای هستند.
اکثریت جمعیت این شهر ساکنین طبقه شهری می باشند ولی جمعیت روستایی در آتن نفوذ قدرتمندتری دارند.
واحد پول رسمی جمهوری یونان یورو می باشد.

در یونان دین هایی نظیر اسلام، مسیحیت و یهود وجود دارند. مسلمانان یونان در شمال شرقی این کشور یعنی در نزدیکی کشور ترکیه ساکن هستند. مسیحیان این کشور متعلق به کلیسای ارتدکس می باشند که این کلیسا توسط شورای اسقف ها اداره شده و مسیحیان تحت فرمان اسقف اعظم آتن می باشند. در یونان اقلیت مذهبی یهودی نیز وجود دارند که نسبت به سایر ادیان جمعیت آنها کمتر است.

یونان از نظر سیاسی و آب و هوای جغرافیایی

این کشور عضو اتحادیه اروپا بوده و این عضویت از سال ۱۹۸۱ آغاز گردیده است. کشور یونان توسط رئیس جمهور اداره می شود و خود رئیس جمهور توسط پارلمان این کشور انتخاب می شود. پارلمانی یونان با یک دموکراسی واحد و مجلسی با سیصد نفر عضو است که توسط نخست وزیر اداره می شود. هر دوره پارلمانی یونان ۴ ساله می باشد که پس از اتمام هر دوره بر اساس رای گیری و برگزاری انتخابات مجددا دایر می گردد. یونان به دلیل نزدیکی به دریای مدیترانه عمدتا دارای آب و هوایی مرطوب و شرجی می باشد. آب و هوای زمستانی این کشور زیاد سرد نیست و در تابستان ها دارای آب و هوایی گرم و خشک است.

سیستم کار بانکی در یونان

بانک های یونان ۵ روز در هفته فعالیت دارند. روزهای شنبه و یکشنبه بانک ها در این کشور تعطیل می باشند. فعالیت اصلی بانک ها در یونان از روز دوشنبه تا روز جمعه از ساعت ۸ صبح تا ۱۴بعداز ظهر و گاها تا ساعت ۲۰ می باشد. البته ممکن است برخی از شعبه های مرکزی در روزهای شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۶ بعداز ظهر فعالیت داشته باشند. لازم بذکر است که خودپردازهای بانک ها در همه حال و در سراسر کشور قابل استفاده هستند.

افرادی که مهاجر هستند و یا به عنوان توریست به این کشور سفر کرده اند می توانند از کارتهای اعتباری استفاده کنند. برای اینکه بدانید موجودی کارت های اعتباری خود چه میزان است از علائمی که در پشت پنجره مراکز خرید درج شده می توان استفاده کرد. این کارت های اعتباری در مراکز خرید و فروشگاه ها، هتل ها و رستوران ها قابل استفاده است.

برقی که در این کشور مصرف می شود طبق استانداردهای DIN  با دو پین گرد می باشد. فشار برق مصرفی در این کشور ۲۲۰ ولت بر ۵۰ هرتز می باشد.

وضعیت بهداشت یونان و زبان مردم این کشور

با توجه به تعدد جزایری که در یونان وجود دارند این جزایر نیز دارای مراکز بهداشت و حتی بیمارستان می باشند. اکثرا شهرهای بزرگ یونان دارای بیمارستان های خصوصی و دولتی می باشد. هزینه درمان برای بیماران اورژانسی در بیمارستان های دولتی کاملا رایگان صورت می پذیرد.

منطقه زمانی کشور یونان بطور دقیق در GMT ​​+ ۲ قرار دارد. زبان رسمی مردمان این کشور یونانی است. زبان انگلیسی زبان دوم اکثر مردم یونان می باشد. رستوران های فست فود در طول روز معمولا از صبح تا اواخر شب فعالیت میکنند. بارها و کافه ها فعالیت خود را از ۸ صبح آغاز می کنند و تا دیر وقت باز هستند. رستورانها برای سرو ناهار از ساعت ۱۲ ظهر الی ۱۶ بعداز ظهر و شام از ساعت ۱۹ تا آخر شب فعالیت می کنند.

تلفن همراه در یونان همواره در دسترس می باشد. تلفن های عمومی در سطح شهر وجود دارند و کارت تلفن را میتوان از مراکز مشخص خریداری نمود. پیش شماره بین المللی این کشور ۳۰+ و کد خروجی آن ۰۰ می باشد.
به عبارتی کد دسترسی تلفن های کشور یونان ۰۰۳۰ می باشد.

جاذبه های گردشگری یونان

یونان دارای جاذبه های گردشگری و تاریخی زیادی می باشد و به دلیل تاریخی بودن و داشتن قدمت چند هزار ساله، مراکز مهم دیدنی را در خود جای داده است. با ارزشترین جاذبه های دیدنی این کشور به قدری زیاد است که شاید تا الان ندیده باشید.جاذبه های گردشگری و دیدنی یونان به شرح زیر می باشند: کوه المپ/ مجموعه دیدنی هیدرا/ صومعه آخرالزمان/ بندر باستانی/ معماری سانتوری/ کاخ سسی/ آکروپلیس/ غارهای دیرو/ بخش یهودیان/ خرابه های دلفی/ شهاب سنگ/ ونیز کوچک/ کوه آتس/ خلیج کورنتس/ موزه بناکی/ سواحل کرت/ غار ملیسیانی/ دریاچه پلاستیکا/ آکروپلیس لیندو

کسانی که قصد سفر توریستی به یونان را دارند به اجبار باید بیمه مسافرتی داشته باشند. بیمه مسافرتی در صورت بروز موارد اورژانسی پزشکی یا دیگر موارد در طول اقامت را تحت پوشش قرار می دهد. در تمام کشور یونان غیر از جاذبه های گردشگری هتل های مجلل و با شکوهی و در درجه های مختلف وجود دارد. هتل های یونان در سه درجه کیفی سه ستاره، چهار ستاره و پنج ستاره خدمات ارائه می دهند.

چگونگی اعطا ویزا

طبق قوانین و مقررات شنگن، یونان از ویزای کوتاه مدت پیروی میکند. کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز طبق اصول اخذ شنگن عمل می کنند که یونان یکی از آن کشورها است. جهت ورود به یونان شهروندان کشورهایی هستند که می توانند با یک کارت شناسایی یا پاسپورت و بدون ویزا به یونان سفر کنند. شهروندان کشورهایی که بدون ویزا می توانند وارد یونان شوند عبارتند از: انگلستان/ لیختنشتاین/ بلغارستان/ استونی/ لیتوانی/ جمهوری چک/ اسلواکی/ قبرس/ ایرلند/ مجارستان/ لتونی/ مالت/ لهستان/ رومانی

در این مقاله درباره یونان توضیحات جامع و کلی داده شد. این اطلاعات می تواند برای افرادی که قصد مهاجرت به یونان را دارند مهم باشد. لازم بذکر است قوانین مهاجرت به این کشور به داشتن اطلاعات حقوقی بالایی نیاز است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت می توانید با مشاوران مجرب موسسه سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


☎️  ده خط ویژه موسسه :

02126705356

📌 کانال تلگرام و اینستاگرام ما : 

 vipvisaa

🌐 سایت های ما : 

www.emigrationplus.com

www.parsmohajerat.com

www.emigrationpars.com

www.mohajeratbama.org

www.iremigre.com


 📍 آدرس موسسه:  تهران خیابان ميرداماد - ميدان مادر - خیابان سنجابي - پلاك بيست - طبقه سوم - واحد نه


➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖


#موسسه_سفیران_سروش_سعادت

#مهاجرت_کاری #اقامت_اروپا 

#مهاجرت_تحصیلی #پاسپورت 

#درباره_یونان 

 #اروپا #بهار

#safiran_soroosh_saadat




  • نوشته: سفیران سروش سعادت
  • چهارشنبه 22 خرداد 1398,12:03
  • نظرات (0)

  • کد امنیتی رفرش